Depend - Spotted in line (Sommar 2018)

Det blev en tyst period från mig här den senaste veckan, vi har haft nästan 30 graders värme i två veckor nu och så kom svärmor på besök i ett par dagar så det har varit full rulle. Jag blir så trött och slö när det är så pass varmt att jag nästan inte orkar göra annat än att sitta i skuggan och slappna av (Tycker vi borde införa siesta när det är sådan värme..).
 
Nåväl, idag ska vi kika på Depends senaste kollektion med O2-lack: Spotted in line. Det var även med en Dip-in remover i lådan som tyvärr hade läckt precis överallt och var tom så den kunde jag tyvärr inte testa.. SIL innehåller tolv nagellack varav elva är krämlack och ett (Det blå) har finmalet skimmer i sig. Kollektionen tar inspiration i flerfärgade ränder och menar på att man kan använda dessa lack till att göra olika manikyrer med ränder.
 
Långt de flesta lack skulle passa ihop i en randig manikyr, och det finns både något mer diskret och ett helt gäng mer färgglada valmöjligheter. Jag skulle nog para ihop gult, orange, korall och möjligen grönt i en randig manikyr, eller grått, blått och plommon. Alla lack är väldigt fina på egen hand dessutom, och trots att det finns en del rosiga eller röda lack (Som jag ofta tycker är överrepresenterade i långt de flesta kollektioner) så är det inga av dem som är såpass lika varandra att de blir onödiga. Trevligt glad kollektion!
 
Praktisk information:
Depend Spotted in Liner innehåller 12 nagellack och finns ute i butik nu hos t.ex. Åhlens, Apoteket eller Kicks. Lacken kostar 29 kr/stk. 
549, 550, 551, 552, 553, 554, 555, 556, 557, 558, 559, 560
549, 550, 551, 552, 553, 554, 555, 556, 557, 558, 559, 560

Kommentera här: