Nabla Cosmetics – Holiday collection 2017 (Del 2)

Här kommer lite info och swatches på övriga produkter (Eller faktiskt bara Lip Kits) från Nablas julkollektion. I det förra inlägget visade jag flytande läppstift samt metalliska eyeliners så kika in det om ni inte har gjort det ännu.

Det är väl bara er som har bott i en skog utan internet de senaste åren som inte känner till den ökade efterfrågan på så kallade “Lip Kits”, ett kit med lipliner och matchande flytande läppstift/gloss/vadsom. Nabla har skapat fyra färgvariationer med den nya liplinern Velvetline och satt ihop denna med ett flytande läppstift i antingen matchande eller snarlik färg. Kitten kommer i en svart och guldig liten låda och varje kit kostar ca 19 euro (För lipliner + liquid lipstick).

Nyanserna beskrivs såhär:

  • Closer – Perfectly balanced pinkish brown, matte.
  • Alter Ego – Dark fuchsia-amaranth, matte.
  • Bad Boy – Dark burgundy-purple, matte.
  • Grace – Burnt peach with a pink satin effect, satin.

Jag tycker väldigt mycket om dessa lipliners, de har en väldigt krämig men samtidigt lätt formula som glider över läpparna superenkelt samtidigt som det är lätt att få till skarpa kanter. De flytande läppstiften är också riktigt bra, jag är förtjust i formulan på Grace som är den enda som inte är helt matt. De matta känns bra på läpparna, men de är matta och kan ibland bli lite too much om man vill ha något mer förlåtande på läpparna. Tummen upp för dessa kits, jag tycker att det är helt otroligt att från Nablas alla produkter jag har testat (många!) så är det typ tre produkter som jag verkligen ogillar.

Praktisk information:

Nabla holiday collection är Limited Edition och finns på Nablas hemsida. Dessa lip kits kostar ca 19 euro/paket och finns i fyra nyanser.

Nabla Lip Kits (Holiday 2017)
Nabla Lip Kit – Closer

Nabla Lip Kit – Alter Ego

Nabla Lip Kit – Bad Boy.

 

Nabla Lip Kit – Grace

Nabla Lip Kit – Closer, Alter Ego, Bad Boy & Grace


Kommentera här: