Recension: The Body Shop - Soft Hands Kind Heart

the body shop soft hands kind heart.pngJag älskar handkräm men det kan vara svårt att hitta rätt i jungeln av möjligheter. Idag ska vi prata om "Soft Hands Kind Heart" (Vilket sött namn) från The Body Shop som är ett av märkets välgörenhetsprodukter där en del av priset (38 kr utav dom 75 kr produkten kostar) går till The Body Shop Foundation som stödjer massor av olika projekt och organisationer inom t.ex. mänskliga rättigheter och djurrätt. Själva handkrämen känns lätt och produkten sjunker in i huden relativt snabbt. Doften påminner mig om någon slags citrus-sorbet eller en citronpaj, och ni vet ju hur mycket jag älskar fräscha citrusdofter. Definitivt en doft för mig men den är så pass diskret att jag tror den skulle passa dom flesta, även om man inte älskar citron lika mycket som jag gör. Detta är inte en monstervårdande fuktbomb som TBS's Hemp Hand Cream (Som är bra om man har sahara-torra händer) men det är inte heller en flyktig fukt som försvinner så snart man tvättar händerna. Ett trevligt mittimellan som är bra att ha i väskan eller vid datorn då produkten tränger in i huden rätt snabbt och inte kladdar av sig överallt!
  • Pris: 75 kr (38 kr går oavkortat till The Body Shop Foundation)
  • Mängd: 50 ml
  • Finns hos: The Body Shop
  • Mitt betyg: 4/5

Kommentarer:

1 Emma:

Låter nice! :)

Svar: Tycker den var överraskande bra, och doften är bara mums!
Honi

2 Elin:

funderar och köpa denna till min mamma på hennes födelsedag, tycker namnet är så fint :)
btw vet inte om du redan sett men lcs finalen ska vara i stockholm! http://euw.lolesports.com/articles/lcs-summer-finals-heading-nyc-and-stockholm-august
(skrev om gaming med dig för några månader sen)

Svar: Jag har sett det och jag är så sugen på att ta min gamingkompis i stockholm med och åka och se det iallafall en av dagarna, men det kräver väl lite större planering nu när jag bor i Danmark! Om allt går väl så drar jag dit! Ska du dit? Biljetter kan väl vara lite svårt att få tag i om det går som förra året kanske, men man vet aldrig!
Honi

3 Elin:

Jag tror jag ska dit,har inte sett någon turnering live sedan dw12 och känner att detta är troligtvis en av de fåtal gångerna sånna stora lag kommer dit :) Jo det förstår jag att det kan vara svårt! själv så blir det svårt med att planera inför skolan som jag inte vet när den börjar men förhoppningsvis :D

Kommentera här: