Recension: Rimmel Scandaleyes Waterproof Kohl (Nude + Black)

rimmel scandaleyes waterproof kohl kajal nude black Eyeliner är ett av mina måsten när jag sminkar mig, oavsett om jag bara markerar fransraden lätt med en ljus brun eyeliner eller om jag går all in med svart cat-eye. Idag ska vi kika på två eyeliner-pennor från brittiska budgetmärket Rimmel, nämligen deras vattenfasta "Scandaleyes" kajaler. Än så länge har jag nyanserna Nude och Black, och namnen förklarar väl att det är en nude och en svart penna vi snackar om(duh). För det första så är detta några av dom krämigaste pennorna jag någonsin har testat, dom glider på som smör och efter kort tid så torkar dom och sitter som berget hela dagen. Nu har jag inte särskilt oljiga ögonlock (Snarare tvärtom) men på mig så sitter dessa pennor hela dagen utan att jag har ett tjusigt avtryck från min fransrad på mitt brynben. Jag har hört att vissa med väldigt oljiga ögonlock kan ha problem med avtryck osv. så det är något som kan vara värt att tänka på. På vattenlinjen sitter dessa också riktigt bra men kan kännas lite uttorkande eftersom dom är både vattenfasta och väldigt hållbara. Har man känsliga ögon(eller linser) så rekommenderar jag inte att man använder dessa på vattenlinjen men för alla andra så kan jag inte tänka mig att det är ett problem. Det enda som är lite knepigt med dessa är att dom måste torka in först om man applicerar dom på vattenlinjen, så jag försöker undvika att blinka särskilt mycket i ca. 30 sekunder efter applicering. I överlag är dom pigmenterade och krämiga som sjutton, sitter superbra hela dagen och kostar nästan ingenting. För mig kan dessa definitivt mätas med både Urban Decay's 24/7 pennor och Mac's.
  • Pris: Ca. 48 kr(Feelunique)
  • Finns hos: Feelunique.com, jag tycker också att jag sett Rimmel på Åhlens City i Stockholm.
  • Mitt betyg: 5/5, ska ha fler färger bums!
rimmel scandaleyes waterproof kohl kajal nude black2 rimmel scandaleyes waterproof kohl kajal nude black3

Kommentarer:

1 Lackert:

Låter ju toppen, men kanske inte så bra för mej som har torra ögon om det inte är vid speciella tillfällen då

Kommentera här: