Kiko: Water eyeshadow, Glamorous Eye Pencil&Smart Lip Pencil

I Palma sprang jag och ett par av dom andra tjejerna in i det italienska sminkmärket Kiko's butik och shoppade loss. Jag har sedan tidigare visat er nagellacket som jag köpte men jag shoppade även lite eyeliners, en lipliner och en ögonskugga som jag tänkte visa och swatcha idag.Det diskuterades vilt om att skuggan såg ut som ett fingeravtryck, ett kvinnligt könsorgan och andra roliga förslag så jag fnissar varje gång jag öppnar skuggan för att använda den.

Jag hade hört mycket gott om Kiko's eyeliners så jag hittade en snygg mörk turkos och en brunröd nyans som jag gillade, bägge med skimmer. Jag är väldigt imponerad över hur krämiga dom är och tycker att hållbarheten är fenomnenal. Smart Lip pencil är om möjligt ännu bättre, sitter hur bra som helst under dagen och kostade inte mer än 2 euro. Ögonskuggan är brunröd och helt sjukt jävla snygg både med och utan fuktad pensel. Med fuktad pensel blir finishen nästan metallisk. I överlag tycker jag att kvaliteten på dom produkter som jag köpte är väldigt bra och jag kommer definitivt kika in hos Kiko igen. Jag har hört att det finns en Kiko-butik i London också, och där är jag absolut mer ofta än i Italien och Spanien så det är väl värt att nämna.

Linda köpte ett läppstift i nyansen Taupe som jag haft lite ångest över att jag inte köpte, men jag kan såklart inte hitta det någonstans! Jag får hålla mig tills jag står i en Kiko-butik igen alltså.

Har ni testat något från Kiko och vad är isf era favoriter?

kiko eyeliner swatches glamorous lip liner.pngGlamorous Eye Pencil 409 (Turkos) och 404 (Brunröd). Smart Lip Pencil 710 (Murrigt bärig)

kiko eyeliner swatches glamorous lip liner swatches.pngGlamorous Eye Pencil 409 (Turkos) och 404 (Brunröd). Smart Lip Pencil 710 (Murrigt bärig)

kiko water eyeshadow 204.pngWater eye shadow 204

kiko water eyeshadow 204 swatchesWater eye shadow 204. Applicerad med fuktad pensel överst och torr under.


Kommentarer:

1 Lackert:

Galet fina produkter, färgerna ser ju å pigmenterade och härliga ut

2 Agnes:

Heeej :)
kan tipsa om att KIKO även finns i Berlin, ännu lite närmare :) Har shoppat loss där de senaste åren och det är ju lite kul att det är först nu som märket uppmärksammas här!

Svar: Tack för tipset! Är väldigt sällan i Berlin eftersom jag bor så nära den tyska gränsen, vi brukar bara åka över till närmaste stad och shoppa. Kan se att det finns i Hamburg också, där är jag relativt ofta :-) Ska kollas in!
[email protected]

3 Paivy:

Jag bor för tillfället i södra Spanien, och kärade ner mig i Kiko direkt när jag kom hit! Jag älskar deras Infinity Eyeshadows (håller på att bygga upp min egen palett), deras Lip Balm och Eye Base Primer. Är riktigt sugen på att testa deras läppstift och Water eyeshadow (som jag klämt lite på, herregud vilka läckra färger!).

Kommentera här: