Ny parfymförvaring - Kakfat!

Eftersom jag jobbar med parfym och ibland även får utskick med parfym så har jag samlat på mig en hel del dofter genom åren. Tidigare har jag förvarat mina parfymer på ett avlångt glasfat men det har börjat kännas lite jobbigt och omöjligt att organisera så jag kilade in på jobbet och hittade ett sött tre-vånings kakfat i silver för små 79 kronor (FYND!). Här kommer en före-bild och en efter-bild som jag har tagit med mobilen och slängt upp på instagram (@MakeupbyHoni), ni får därför ursäkta den lite halvtaskiga kvaliteten men om intresset finns kan jag försöka ta lite bättre bilder med systemkameran på hur fint det blev!
 
Före:

Och tadaaaa (Efter):
Jag är så sjukt nöjd! Det blev helt plötsligt så mycket lättare att hitta det man vill ha för stunden och dessutom är det faktiskt plats till ett par fler. Det enda negativa är att mina helt höga parfymer inte kunde stå upp, men det gör inte så mycket faktiskt. Just nu ligger dom ner lite snitsigt längst bak på den nedre "våningen". Vad tycker ni?

Kommentarer:

1 Ninni:

Ett underbart vackert konstverk!

Svar: Jag blev så nöjd, så vackert på min byrå!
Anna

2 Lotta:

Så fint det blev!

Svar: Tack! :-) Blev mycket nöjd!
Anna

3 Tina (Beleza):

MYCKET snyggt! Jag måste eventuellt härma, om jag tar mig till något kakfatsförsäljningsställe inom en rimlig framtid. :)

Svar: Be my guest, det blev så mycket bättre! Ikea kanske har :o
Anna

4 Matilda:

Det där var ju riktigt snyggt! Även om jag gillade den första idén också :)

Svar: Gillade den också, men det blev för svårt att organisera :-(
Anna

5 Erika:

Smart! :D

6 Wysteriia:

Åååååh vad smart och snyggt! MÅSTE HÄRMAS :D

Svar: Dooo it och skicka bilder! :D
Anna

7 kerstin:

Både smart och snyggt!

8 Linnea - Makeup for Dummies:

Jättesnyggt! Det är verkligen inte lätt med förvaring, tycker jag!! Jag behöver egentligen göra om en del i min hörna men jag vet inte än hur jag vill ha det :-)

Svar: Jag vet inte riktigt heller hur jag vill ha det men när det var så här billigt tänkte jag att jag kunde chansa!
Anna

9 Fanny:

Snygg och smart lösning!

Svar: Tack!
Anna

10 Julia, June's abstracts:

Jättefint!

Svar: <3
Anna

11 Sara:

Så fint flaskorna speglas i det silvriga fatet - det där blev ju både dekorativt och praktiskt!
Jag har mina örhängen och armband på ett kakfat, men nu blev jag sugen på att skaffa ett till parfymerna också och duka upp en buffé med godsaker :)

Svar: Ja det blev himla fint, och eftersom man inte är där och pillar så mycket så blir kakfatet inte så flottigt och får fingeravtryck heller. Jag är sugen på ett till likadant kakfat till nagellack, så man kan ha några "on display" :D
Anna

12 Annie:

Men ååh vilken snygg och smart färvaring! Flaskorna är ju nästan alltid supersnygga så de förtjänar att få visas upp!

Svar: Och om man skulle ha några fula så är det mycket lätt att gömma dom längst bak så dom inte syns!
Anna

13 peptider:

så fint! kanske gör likadant med mina parfymer..!

Svar: Kör hårt!
Anna

14 Aida:

Å så fint och fiffigt! Kommer absolut sno den här idén =)Tack för inspirationen1

Kommentera här: