Miniprodukter från Rodial, Murad och Nivea

 
Det blir lite av ett "all-in-one" inlägg med miniutlåtanden och första intryck av 6 produkter i resestorlek. Halvdelen av grejerna gillade jag, resten... Not so much. 
 
Nivea Pure & Natural är en trevlig om än inte så himla revolutionerande handkräm med en trevlig lätt söt doft. Tränger in i huden snabbt, är inte klistrig och ger en trevlig fuktboost. Jag har haft min i handväskan och den har blivit väldigt välanvänd.
 
Murad Essential C Day Moisture har SPF30 (Score!) och är lätt och skön på huden och har en fräsch lite citrusaktig doft. Definitivt favoriten i gänget av småprodukter, jag grät floder när den tog slut. Från samma märke har vi Active Radiance Serum, som har en trevlig formula som gör att serumet blir lätt att applicer. Tränger in i huden snabbt, men lämnar något av en hinna på huden. Ingen favorit!
 
Rodial Glamtox Cleansing Balm och Glamtox Day gillar jag inte alls, jag och doften som är lite mintig och rätt medicinsk kommer absolut inte överrens med varandra. Jag har använt upp hela tuben med dagkräm och efter varje användningstillfälle har känslan liksom varit  att man hade förväntat sig mer (Speciellt med tanke på att en fullstor tub kostar dryga tusenlappen..). Lite av en besvikelse!
 
Till sist har vi Murad AHA/BHA Exfoliating Cleanser som är tillsatt små fina skrubbkorn och ett gäng syror (Det låter farligt men fear not!) som tar bort död hud och som gör att man ser ut som en bebisrumpa. Jag gillar, men måste slabba på lite extra med hudkräm efteråt då jag känner mig väldigt "stram" i huden i ansiktet. Det är rekommenderat att man använder den 2 - 3 gånger i veckan men jag kör 1 gång i veckan och är mer än nöjd med det!

Kommentarer:

1 kerstin:

Kul läsning! Den där Muradkrämen med spf 30 har jag ju också testat, kom jag på nu. Den är tokbra! Man borde faktiskt köpa!

Svar: Den är så himla bra! Kan rättfärdiga Muradkrämen, men inte Rodial-grejerna. Dom var inte riktigt min kopp te!
Anna

Kommentera här: