Glo Minerals gloSmoky Eye Kit

1_197378298 3_197378462Innan jag testade denna hade jag faktiskt aldrig testat något från GloMinerals förut, så jag är mycket glad över att mitt första intryck är ett bra sådant så att jag vågar mig på att testa fler grejer! gloSmoky Eye Kit är en fin ögonskuggekvartett som är otroligt bra om man vill ha en alt-i-ett-palett till att göra härliga sotiga ögon till fest (eller nedtonade sådana till vardags).
 Paletten består av fyra skuggor, där dom två översta har ett mer distinkt skimmer i sig, och dom två nedersta är nästintill matta. Dom två mörka har jag även provat att använda som eyeliner med hjälp av Mixing liquid och det fungerade också, men man ska passa på så man inte använder vätskan över hela skuggan då den del där du använder vätskan på kan bli en aning hård och svårjobbad. Lite swatches kommer här, lagt på med fingrarna ovanpå ett tunnt lager concealer.
1_50140ea69606ee504b00005ePriset är en aning saftigt tycker jag, men uträknat per skugga så kostar det ungefär 120 kronor per skugga (En skugga från t.ex MAC kostar 180 kr). Inte så farligt alltså, även om priset till att starta med ser ut att vara lite i överkant.
 Skuggorna i sig är väldigt tättpackade i paletten, som gör att dom kan kännas relativt hårda och svårjobbade första gången man sätter penseln i paletten. Detta gör dock att skuggorna inte är lika mjöliga och dammiga som andra skuggor, och det gillar jag! På ögonlocken sitter skuggorna förvånansvärt bra, jag har främst använt dom ovanpå Too Faced Shadow Insurance som primer men jag har även haft dagar där jag bara har applicerat dom ovanpå en krämskugga och det har suttit hela dagen. En mycket trevlig liten palett tycker jag.
  • Pris: 479 kr.
  • Finns hos: Eleven.se
  • Mitt betyg: 4/5.

Kommentera här: