Korres Shampoo aloe and soapwort

Fick som sagt hem ett stort lass prover från Korres här för någon vecka sedan och jag har haft fullt upp med att testa till höger och vänster. Det första jag vill recensera är ett Shampoo med aloe vera och soapwort som kostar 142kr på Korres hemsida.

Korres beskriver shampoot såhär :

"Gentle shampoo formulated with cleansing and conditioning agents derived from Wheat, Potato starch and Sunflower. Rich in saponins, natural detergents, Soapwort is endowed with great toning and regenerating properties. Active Aloe®, which ideally cares for children’s and delicate hair, moisturises and protects the hair and scalp."


Och det låter ju bra, eller hur? Jag som har långt hår brukar ha problem att hitta shampoon som rengör både hårbotten och längderna, och oftast brukar det bli så att hårbotten är ren men längderna känns torra och fnasiga eller tvärtom att längderna känns rena och fina men hårbotten kliar och har det riktigt kasst. Det här shampoot gillar jag, det är riktigt drygt och rengör både hår och hårbotten. Jag gillar att det bara är naturliga ingredienser och att det inte innehåller varken silikoner eller är djurtestat.


Det enda minus jag har är nog doften, jag tycker den är lite väl stark men så fort håret torkar försvinner den så det är nästan onödvändigt att nämna det.


Korres Shampoo aloe and soapwort får 4/5 av mig.


Eng: As I've mentioned before i got a whole bunch of testers sent home to me from Korres and Ive been busy testing left and right. The first thing I'd like to review is a schampoo with aloe and soapwort (143 sek on Korres website).

Korres describes the product like this:

"Gentle shampoo formulated with cleansing and conditioning agents derived from Wheat, Potato starch and Sunflower. Rich in saponins, natural detergents, Soapwort is endowed with great toning and regenerating properties. Active Aloe®, which ideally cares for children’s and delicate hair, moisturises and protects the hair and scalp."

And that sounds pretty good, huh? Since i have really long hair i tend to have problems finding affordable schampoos that clean both the lenghts of my hair aswell as my scalp, and oftenly it turns out to clean only the scalp or only the lenghts. I like this schampoo, it cleanses my hair really nicely and you dont need much product to clean your hair.

The only minus from me would be the smell, I think its abit too strong but it fades away (Thankfully) as soon as my hair has dried.

I give this schampoo 4/5.

Kommentarer:

1 Cajsa - F O T O B L O G G:

Hej! vännen.. Hur har din dag varit? :)



Skulle du vilja vara snäll och rösta på min bild, du är än ängel om du gör det.. :) <3



http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=gallery&obj=711

2 Nathalie:

jag har nu en veckansblogg tävling om du är intresserad:)

3 sofia:

kanske borde prova då :) har också lite problem me det där då jag har långt hår :)

4 LOWA:

Hoppas du har haft en bra dag och får en bra start på den nya månaden.

Kram! :)

5 Denise:

Hejsan, fin blogg!

Om du är 94:a/ska börja gymnasiet till hösten kan du gärna gå in på min blogg och berätta vad du ska gå, eller varför inte berätta vad du vill söka om du är yngre, eller vad du gick för linje om du är äldre? :)

Ha en fortsatt bra sommar!

6 Elins blogg - foto & vardag.:

aw tack snälla du :) vad glad jag blir!

bloglovin?

Kommentera här: