Om

Om bloggen/Policy

Kategori: About & Policy

KONTAKT : [email protected]

Hej och välkommen till din skönhetsmetropol på nätet sedan Maj 2010! Jag som skriver heter Anna, är 24 år gammal och bosatt i landet lillebror Danmark sedan tre år tillbaka(Men ursprungligen norrlänning). Här arbetar jag i butik där jag vägleder kunder i att hitta rätt produkter för just deras behov! Utöver att arbeta går jag även fulltid i skola på Teko som är Skandinaviens största skola för Design och Business. Där läser jag marknadsföring och branding med inriktning på mode, skönhet och livsstil. Eftersom skönhet är ett av mina största intressen och även det jag arbetar med och studerar så kändes det som ett självklart val för mig att börja skönhetsblogga! Jag har inte direkt något favoritämne när det kommer till skönhet (Även om ögonskuggor ligger varmt om hjärtat) utan är intresserad utav allt under skönhetsvärldens stora himmel. Läs gärna min Policy längre ner i detta inlägg för mer information om hur jag arbetar.

 

Mina förutsättningar:

Hud - Under sommar, vår och höstsäsongerna har jag relativt normal hud i ansiktet utan större problemer. Under vintermånaderna blir min hud otroligt yttorr och trist, och kräver mer omsorg i form av fuktgivande produkter. Min hud på övriga delar av kroppen är nästan alltid problemfri undtaget mina vader som blir torra som fnöske i tid och otid.

Hår - Jag har uppklippt axel-långt slingat hår som är rejält tjockt. Normalt låter jag håret självtorka, men då jag ofta testar värmeskydd, hår-serum och andra hår-produkter så plattar jag och fönar håret då och då för att kunna ge ett rättvist betyg. Min hårbotten blir ofta torr under vintern, men under sommarmånaderna har jag inte några större problem. Jag tvättar håret 2-3 gånger i veckan och en av dessa gånger använder jag inpackning istället för balsam.

Naglar - Mina naglar är som oftast otroligt torra p.g.a. mitt arbete där jag jämt och ständigt testar produkter på baksidan av handen och torkar av med wipes/desinfekterar med gel. Under vintern har dom en tendens att skiva sig då dom blir extra torra av handskar och väder.

 

PR & Press Policy:

Om du representerar ett märke eller arbetar hos en PR-byrå och vill komma i kontakt med mig kan du maila mig på: [email protected] . Jag tar mer än gärna emot arbetsmaterial i form av produkter, bilder eller produktinformation(Text) men arbetar så mycket jag kan efter dom pressetiska reglerna gällande produktprover.  Detta innebär att jag aldrig kan garantera att en speciellt produkt kommer dyka upp på bloggen. Detta innebär också att jag aldrig utlovar ett bra utlåtande på en specik produkt. 

 

Recensioner:

Alla recensioner och tips är skrivna ut från mina personliga erfarenheter och uppfattningar. Jag skriver alltid ärligt, oavsett om det handlar om en produkt jag har fått som pressprov eller som jag har köpt själv. Då jag valt bort alla slags reklamer på min blogg är mina intäkter från bloggandet minimala, därför är det viktigt för mig att jag har möjlighet att testa nya produkter genom pressutskick och på så sätt har möjligheten att uppdatera er på det nyaste i skönhetsvärlden. Recensionernas innehåll är skrivet ur min synpunkt, men jag är inte medicinskt utbildad eller utbildad makeupartist så få alltid en professionell yrkeskunnigs utlåtande om ni tvivlar på något. Mina åsikter påverkas inte av märken, återförsäljare eller reklamer. Jag tar aldrig emot pengar för en recension.

I mina recensioner betygsätter jag produkterna på en skala från 1 till 5, där 1 är lägst och 5 är högst.

Alla produkter testas på mig själv.

 

Copyright & Bilder:

Dom flesta bilder i bloggen är antingen tagna av mig eller pressmaterial som jag själv har redigerat. Bilder tagna av mig får inte användas utan mitt tillåtande. Pressmaterial och pressbilder får man gärna använda så länge man länkar tillbaka till mitt inlägg eller min blogg som källa. Om du är tveksam får du mer än gärna kontakta mig på: [email protected]