O.P.I Oz The Great & Powerful (Vår 2013)

 
Är det något O.P.I är bra på så är det att göra nagellackskollektioner i samarbete med olika filmer. The Muppets-kollektionen var totalt underbar, Skyfall innehöll en hel massa spännande färger och Pirates of the Carribean-kollektionen fångade hela filmens humör. Nu har jag ju totalt bombarderat er med OPI-kollektioner på sista tiden men det verkar som att all info kommer på en gång, hoppas inte att ni har tröttnat!
 
I Mars är det dags för kollektionen "Oz, The Great and Powerful" och O.P.I släpper en lite mindre kollektion med 6 vanliga lack och ett Liquid Sand lack som vi även har sett i Mariah Carey kollektionen. Det är väldigt mycket glitter, men även ett par nedtonade neutrala lack.
 
Jag är sugen på When Monkey's Fly!, mest p.g.a det riktigt roliga namnet om jag ska vara ärlig. Dom andra lacken känner jag lite sådär "meh" inför. Vad tycker ni? Ser ni några must-have godbitar?
 
Lights of Emerald City, Which is Witch? och I Theodora You.
 
Glints of Glinda, Don't Burst my Bubble ,When Monkeys Fly! och What Wizardry is this? (Liquid Sand).
 
 
OBS: Låna gärna bilderna, MEN kom ihåg att länka tillbaks till mitt inlägg och uppge källa!

Kommentarer:

1 Pamsan:

Det är alltid kul med såna här samarbeten men soft shades kan ibland vara lite trista. Här finns ändå några som jag kan tänka mig. Jag kan tänka mig något av de diskreta färgerna och även jag föll lite för When Monkeys Fly! :)

Svar: Ja jag är inte så mycket för såna här mjuka toner, men When monkey's fly! ser ut att vara en godbit!
Anna

2 Linda:

Åh känns väldigt vårigt också :) jag vill ha alla! :)

Svar: Det gör det minsann! Tror det är såna lack som gör att man ser väldigt "polerad" ut, minus glitterlacken då :p Dom ser bara galna ut.
Anna

3 Emelie:

I Theodora you! och When Monkeys Fly var de jag föll hårdast för! Kan även tänka mig Lights of emerald city eller which is Witch?!

Svar: Which is witch tyckte jag också såg lite rolig ut, men det känns som att det har kommit så många liknande lack nu på sistonde att jag inte riktigt är säker på att jag vill ha det ändå.
Anna

4 Sofie:

Whaaat!? Jag hade helt missat att de gjort en PotC-kollektion! Har ju inte varit så insatt på skönhetsfronten förrän för något år sen när det slog till och jag nu är besatt, haha!

Men Pirates-filmerna är ju några av mina absoluta favoriter! Måste kika om det finns lack på eBay!!!

Svar: Jajjamen! Bilder finns här: http://honi.blogg.se/2011/may/opi-pirates-of-the-caribbean.html
Det brukar finnas mini-kit på ebay då och då från Pirates filmerna så det kanske skulle vara något för dig!
Anna

5 Kinga:

Hej har du något tips på danska sidor där man kan köpa roliga nagellack?

Svar: Nej egentligen inte, jag shoppar för det mesta från eBay men om det ska vara danska sidor så finns ju t.ex Magasin eller Nelly (Som egentligen är svenskt men som skickar till Danmark).
Jag har hört att Billigvoks.dk är bra (Essie), och Luxbeauty.dk likaså men jag har inte testat någon av sidorna!
Anna

6 Helena:

En hel del fina, men jag hade nog räknat med lite mera färg med tanke på att det är en Disneyfilm.

7 Ninni:

Glitterlacken kan nog vara fina till layering.

8 Gelic' nail art:

Inte jätteimponerande färger även om jag tycker att det är kul med samarbeten. Jag hade nog önskat lite mer unika färger tror jag, det som är grejen. :)

9 Nageldraken:

What Wizardry is This? ser riktigt fint ut, det blir nog det Liquid Sands-lacket som jag testar! De andra har jag inte varit så sugen på p g a färgerna.

10 Annefia:

Gillar både Lights of Emerald City och When Monkeys Fly! och egentligen Which is Witch? också (både namnet och utseendet) men vill nog gärna se att det inte är för likt lack jag har.

Svar: Jag håller också utkik efter swatches, så man kan se hur dom ser ut egentligen. When Monkeys fly tror jag iallafall att jag ska ha!
Anna

11 Stephanie:

Har länge varit sugen på ett liquidsand-lack så denna ska jag kika närmare på :)

Svar: Jag är också lite nyfiken!
Anna

12 Nailtastic:

Jodå, jag kan nog tänkas vilja ha flera av dessa. When Monkey's Fly och Don't Burst My Bubble lockar lite.

Svar: Hoppas på swatches på When monkeys fly snart, så att jag kan se om det ser ut som jag förväntar mig.
Anna

13 Lela:

Mjae, det skulle vara glittrena men de andra går helt bort för min del.

Svar: Glitterlacken är tjusiga :)
Anna

14 Dess/Drömteori:

Åååå, when monkeys fly <3

Svar: Jaaa! Den ska jag ha :)
Anna

15 Wysteriia:

Glitterlacken får gärna bo hos mig :D

Svar: Ditto!
Anna

16 Lotta:

Alla i översta raden plus de två till vänster i nedersta gillar jag. Fast Which is Witch? kan jag iof hoppa över för jag har något liknande.

Svar: Tror också att jag har något liknande faktiskt, det lockar inte särskilt mycket iaf!
Anna

17 kerstin:

Jag tycker också att "aplacket" ser mest spännande ut :)

Svar: Allt som glittrar... eller hur? :p
Anna

Kommentera här: