China Glaze - Avant Garden Vår 2013

China Glaze's vårkollektion Avant Garden är en riktig färgglad sådan, precis som det ska vara när det vankar varmare väder. Kollektionen är uppdelad i två delar, den ena delen med härliga pasteller och den andra delen med färgstarka knalligare lack.
 
Jag är dödsugen på ljusa ljuva mintgröna "Keep calm, Paint on" vars namn är en spin på den klassiska brittiska postern "Keep calm and carry on". Skulle även kunna tänka mig Sunday, Funday och Fancy Pants, men även periwinkle-godingen Fade into hue får mitt hjärta att ticka! Vad tycker ni om kollektionen? Jag har ännu ingen info om släppdatum i Sverige, men dom släpps i Mars i USA. 
 
Flaskbilder på hela kollektioner kan ni se här, och swatches här. 
 
Dandy lyin around, Fade into Hue och Tart-y for the Party
Pink-ie promise, Life is rosy och Keep calm, Paint on.
Fancy Pants, Sunday Funday och Budding Romance
Snap my Dragon, Passion for petals och Mimosas before Manis

Kommentarer:

1 michaela- med syskon i magen ♥:

så många härliga färger. borde verkligen bli bättre på att använda nagellack..händer typ aldrig..

Svar: Jag är ju total skönhetsgalning så jag har ju nästan alltid nagellack!
Anna

2 Ann-Sofie:

Det är kul att de blandar pasteller med lite starkare färger. :-)

Svar: Det gillar jag också! Något för alla!
Anna

3 Y A S M I N E:

Är det matta lack? :)

Svar: Nej pressbilderna luras lite, om du trycker på länken till swatches så ser du alla lack hur dom ser ut på naglarna! :-)
Anna

4 Linda:

Det är en fin kollektion :) jag tror att det mintgröna är det som lockar mest :) och mimosas before manis, det ser också väldigt fint ut :)

Svar: Det mintgröna har ett lite underligt skimmer, men jag gillar det faktiskt!
Anna

5 vanessaljungdahl.blogg.se:

Älskar de 3 första lacken!

Svar: Jag också!
Anna

6 Sofia:

Gud så fina färger! Våriga! :-D

Svar: Mycket! :-)
Anna

7 Bam:

Gillar att dom blandade starkare och "svagare" färger men att dom ändå lyckades hålla ihop kollektionen. Kommer nog att bli svårt att inte spendera pengar i detta fallet. :)

Svar: Jag tycker också att dom har gjort det bra, en vårig kollektion med inslag av somriga färger!
Anna

8 aliengirl- art is my life:

Dom ser ut att vara i väldigt snygga färger när man penslar på sina naglar. :)

9 Sanna:

Fina!

10 Dess/Drömteori:

Swatchbilderna säger mig att Tart-y for the party och Budding Romance faller mig mest i smaken!

Svar: Jag tycker att Budding Romance var snyggare på swatchbilderna än man hade förväntat. Det gillar jag också!
Anna

11 Linnea - Makeup for Dummies:

Mina favoriter är "Keep Calm, Paint On" och "Tart-y For The Party"!
Den första skulle vara GRYM till en härlig sommarbränna och den sista är precis den lilaton som jag älskar och som jag önskade att M/s "Lavendel" från MUS skulle återges på ögonlocket men som den inte riktigt lyckas med.

Svar: Ja åh, inte för att jag någonsin blir solbränd (Hej norrlänning) men det är ju så snyggt med såna färger till sommaren :)
Anna

12 ˟ Photospiration:

Riktigt snyggt!

13 Myra:

Åh, vad fina! Synd att en köpstopp på obestämd tid. :<

Svar: Jag brukar låta mig själv köpa ett lack från vissa kollektioner, billigt på ebay!
Anna

14 Emilie:

Meeeehn. Kan inte alla lackmärken ta lite paus i kollektionssläpp som gör mig väldigt sugen på att köpa på mig hela bunten? :P

Svar: Jag känner det samma! Speciellt Color Club får gärna ta det lugnt med sina underbara holos, jag blir ju helt galen av suktandet.
Anna

Kommentera här: