FOTD - Vattumannen

Så var det dags för den andra sminkningen i Puritys Zodiaktema, och som rubriken antyder är det vattumannen som får stå i rampljuset denna gång. När jag tänker vattumannen tänker jag (såklart) vatten, sjöjungfrur, snäckor, turkost och korallrev. Detta är min andra version av vattumannen, jag hade lite tid imorse till att leka lite med olika sminkningar men blev inte nöjd med den första som ni kan se nedan.
Jag gillar stenarna men min nyxpenna kladdade bara av sig och gav inte dom fina skarpa linjer jag ville ha, tyvärr! Men jag älskar sminkningen överst i inlägget, tycker skimret i den turkosa skuggan är fantastisk. Vill du vara med i Purity's tema kika då in på hennes blogg, den kan du hitta här. Produktlistan nedan är enbart till den första sminkningen.
Produkter:
E.L.F Mineral Infused Face Primer
Chanel Vitalumiére Aqua Foundation BR10
Isadora Perfect Loose Powder velvet transparent
E.L.F Eyebrow Kit Light
NYX Jumbo Pencil Electric Blue
Jesse's Girl eyedust Trouble Maker
Mac E/S Shroom (Highlighter)
L'oreal Volume Million Lashes Extra-Black
GOSH Extreme Art Eyeliner (Glitter) 21
Eyeko Grafitti Pencil Black
Mavalip Alaska
E.L.F Studio Blush Gotta Glow

Kommentarer:

1 Pamsan:

Den skuggan som du har i mitten på ögonlocket, den grönblå, vilken är det? Hur snygg som helst. Hela mejken är hur snygg som helst. :)

2 Honi:

Pamsan. Jag har bara en enda skugga över hela locket, den heter Trouble Maker och kommer från Jesse's girl.

3 Ninni:

Superfint! Så konstnärligt!

4 Kerstin:

OMG, så snyggt! jag tänkte också fråga om den gnistriga turkosa, men ser att du redan svarat. Den ser fantastisk ut!

5 sminkan:

Jag tycker det här var fint!

6 julia:

sv; tackar! Haha, visst är de underbara? Köpte ett gäng olika (20 st) på ebay för typ 15 spänn (Y)

7 Omygloss:

Jätte JÄTTE fint!

8 H:

Snyggt! Det där med blå ögonskugga lyckas jag aldrig riktigt med men det gjorde du ;D

9 Honi:

Ninni: Nåja, konstnärlig är jag inte men kreativ kan man väl säga ;)



Kerstin: Ja den är helt fantastisk! Funderar på om jag ska köpa den i fullstorlek, har nämligen bara en liten ziplock med ett prov på den.



Sminkan: Tack! :)



Omygloss: Tusen tusen tack!



H: Tror det är en fin linje det där med blå skugga, antingen ser det snyggt ut eller så ser man ut som Mimi från Drew Carey:p

10 Josephine:

Så himla fint, gillar stenarna! :)

11 Honi:

Josephine: Tack! :)

Kommentera här: