Isadora – Spring Atelier (Vår 2018)

Jag behövde verkligen lite vårkänslor (Hej snöstorm i Danmark) när detta paket med Isadoras vårkollektion Spring Atelier och det nya baslacket/ridge fillern Rock Base dök upp. Isadora skriver att kollektionen är inspirerad av en konstnärs ateljé i en storstad under vårtid. Extremt specifikt (Och lite långsökt) men jag tycker att färgerna är fina om än lite… tråkiga. Det finns både godbitar och sådant som inte föll mig i smaken i den vårkollektion!

Den produkt som jag var mest nyfiken på var pizza-skärar-eyelinern Roll-on eyeliner (129 kr). Den är liiiite svår att få in snitsen med (Mvh råkade slinta uppåt med den och fick ett streck upp till brynet) och helt ärligt så känns det som mer jobb än nytta om man t.ex. vill ha en vinge. Däremot är den helt okej att rulla på lite tätt på fransraden om man vill markera lite. Plus i kanten för att den är vattenfast! Föredrar en “vanlig” eyeliner med stunsig men böjbar borste.

Andra höjdpunkter är Eye Shadow Quartet (145 kr) i färgen Peach Avenue (Coffe & Cream var inte min grej) med den fantastiska matta röda persikotonade nyansen som ihop med de mer neutrala nyanserna i paletten ger en härlig pop of colour. Gillade formulan och pigmenteringen!

Blush & Glow Draping Wheel (229 kr) i den nya nyansen Peach Me tycker jag är jättefin men den passar bättre färgmässigt till medium hud. Jag kan använda den men måste vara lätt på handen då dessa är pigmenterade! Highlightern är lite gultonad för mig men fungerar om man blendar ut den.

Till läpparna så har det kommit nya nyanser av både Sculpting lipstick (139 kr), Sculpting lipliner (95 kr) och Liquid Lip Cream (129 kr). Jag är allra mest förtjust i läppennan Bare Pink som är en urhärlig mjuk rosig nyans samt Sculpting lipstick i färgen Peach pop som är lite skirare. Sjukt snyggt med lite glossiga persikoröda läppar ihop med t.ex. en klassisk vinge eller en persikotonad ögonsminkning (Gillar matchy-matchy just nu).

Praktisk information:

Isadora Spring Atelier finns ute i butik fr.o.m vecka 2 och kan köpas hos t.ex. Kicks, Åhlens, Eleven etc.

Inliner Kajal (89 kr): Nude. Perfect Contour Kajal (89 kr): Black Brown. Roll-on eyeliner waterproof (129 kr).  Eyeshadow Quartet (145 kr): Coffe & Cream och Peach Avenue.

Inliner Kajal (89 kr): Nude. Perfect Contour Kajal (89 kr): Black Brown. Roll-on eyeliner waterproof (129 kr).  Eyeshadow Quartet (145 kr): Coffe & Cream och Peach Avenue.

Blush & Glow Draping Wheel (229 kr): Peach me. Rock Base Nail hardener (109 kr). 

Blush & Glow Draping Wheel (229 kr): Peach me. 

Wonder Nail (79 kr): Cream Supreme, Spring Fling & Rose Atelier. 

Sculpting Lipstick (139 kr): Peach Pop & Bare Pink. Sculpting lipliner (95 kr): Peach pop & Bare Pink. Liquid Lip Cream (129 kr): Coral Kiss & Pink Blossom. 

Sculpting Lipstick (139 kr): Peach Pop & Bare Pink. Sculpting lipliner (95 kr): Peach pop & Bare Pink. Liquid Lip Cream (129 kr): Coral Kiss & Pink Blossom.

Kommentera här: