Shopping: Margherita från Mac's Giambattista Valli kollektion

mac margherita giambattista valli3Jag kunde såklart inte låta bli när förpackningarna var såhär fina (LE Packaging är min kryptonit) så jag klickade hem läppstiftet Margherita när Mac's kollektion i samarbete med designern Giambattista Valli släpptes för ett tag sedan. Kollektionen har inte släppts i butik ännu, ni kan se mer info/priser/promobilder på hela kollektionen i detta inlägg. Margherita beskrivs som en "Yellow Bright Peach" och jag tycker att det stämmer bra överens med verkligheten. Läppstiftet ser mörkare och mer orange ut på hylsan samt när man swatchar det (Weird, I know) men när man väl applicerar det på läpparna så blir det liksom en knallig persiko-nyans utan att vara sådär skrikorange som t.ex. läppstiftet Morange. Förpackningen är hur fin som helst och även ytterförpackningen har pimpats med blommigt mönster, sött! Läppstiftet glider på bra på läpparna men p.g.a. den matta formulan så kan det framhäva små torrfnasor och liknande. Lite läppbalsam som sedan torkas av just innan man applicerar stiftet hjälper rätt mycket, samma med en bra läppenna. På mig satt läppstiftet i ungefär 4½ timme innan jag tyckte det var tid att återapplicera! [caption id="attachment_2137313484" align="aligncenter" width="750"]mac margherita giambattista valli2.png Mac Giambattista Valli läppstift "Margherita"[/caption] [caption id="attachment_2137313483" align="aligncenter" width="750"]mac margherita giambattista valli.png Mac Giambattista Valli läppstift "Margherita"[/caption] [caption id="attachment_2137313486" align="aligncenter" width="750"]mac margherita giambattista valli4 Mac Giambattista Valli läppstift "Margherita"[/caption]

Kommentarer:

1 Gelic' nail art:

Riktigt snyggt på ju :)

Svar: Jag älskart!
Honi

2 Lovisa:

Åh köpte hem det omöjliga biancab och typ dog av skratt för jag gick efter förpackningen men sen då jag fick det var det jättefint! Parade ihop det med stone lipliner och hip n happy och såg väldigt bra ut. Hade jag haft råd hade jag nog köpt alla :D

Svar: Jag tror att det där med att para ihop det med något annat är det viktiga med Bianca B. Funderade på att klicka hem det men det är ju typ samma som min hudfärg så jag skippade det! Det ska visst vara rätt tjusigt på typ Soar eller Whirl också!
Honi

Kommentera här: