NOTD - China Glaze"Pondering"

china glaze pondering.pngJag blev ju totalförälskad i Pondering från China Glaze efter att ha sett det på promobilder för deras höstkollektion "The Great Outdoors" så jag klickade hem det och är om möjligt ännu mer förälskad i det nu. Lacket är multichromt och skiftar mellan en fantastisk blåtonad lila nyans, en klar blå (Som jag inte riktigt lyckades fånga på bild) och en murrig skogsgrön. Jag lackade med två lager och tyckte att det täckte bra, torktiden var lite långsam men normal med ett snabbtorkande överlack. Just nu är jag i ett riktigt duochrome/multichrome-träsk och kastar mig över allt med färgskiftningar. Jag har monsterlust att lacka med Chanel's gamla goding Peridot, det får bli nästa projekt tror jag. Peridot är ett fantastiskt höstlack med sina lyxiga guldiga och gröna nyanser. china glaze pondering2.png china glaze pondering3.png

Kommentarer:

1 Lackert:

Så jäkla snyggt alltså, känns som om att jag behöver det :)

Svar: Alltså det är så fantastiskt tjusigt!
Honi

2 Emma P:

Mycket fint! Väldigt likt gamla godingen Peacock Feathers från Nubar. Hösten är ju den perfekta tiden för duochroma lack så det är ju väl tajmat:)

Kommentera här: