Mac Viva Glam Miley2 Lipglass

mac viva glam miley 2 lipglassDen 8:e September släpper Mac ännu en gloss/läppstifts-duo i välgörenhetskollektionen "Viva Glam". Man använder kända personer som dragplåster för att fronta kollektionen och på så sätt intressera många människor. Pengarna som Mac får in från Viva Glam går till att hjälpa personer med HIV/Aids. Miley Cyrus har tidigare haft en rosa duett och nu lanseras hennes andra duo, Viva Glam Miley2. Viva Glam skapades redan 1994 och genom åren har företaget samarbetat med kändisar som Elton John, Rihanna, Nicki Minaj och Cyndi Lauper. Vill man se bilder på tidigare samarbeten så kan man kika in på Mac's Aids fund. Det matchande läppstiftet i denna duo heter också "Miley2" och beskrivs som en "Bright Orange"

Miley2 Lipglass:

Jag har fått hem ett prov på läppglanset i serien, en produkt som beskrivs som en "Bright Orange with Sparkling Pearl" men som jag hellre skulle beskriva som en rödaktig korall med MASSVIS AV GLITTER! Basen är rödtonad men relativt skir så det går antingen att använda det på egen hand eller på ett läppstift för lite extra oomph. Om man applicerar det ovanpå något annat så rekommenderar jag att man torkar av applikatorn innan man proppar ner den i tuben igen för att undvika att få läppstift i tuben. Om man använder läppstift med kalla undertoner så värmer detta läppglans upp tonen lite om man lägger det ovanpå. Läppglanset innehåller som sagt rejäla mängder glitter, även efter jag hade torkat av min swatch på handen så låg det glitter kvar på huden. För mig är detta ett sådant gloss som jag skulle använda mycket till diverse festligheter, t.ex. runt jul eller bara till fest. Till vardags är det lite väl glittrigt för mig men om du gillar det så kör hårt! Doften är som vanligt vanilj och formulan håller i ungefär 5 timmar på mig. Något som bör tänkas på är att Mac's Lipglass formula är lite klistrig (Just för att dom ska hålla lite längre) så blåsiga dagar och långt nedsläppt hår skulle möjligen vara ett irritationsmoment. Läppglanset kostar 185 kr och Läppstiftet kostar 195 kr. Produkterna släpps på alla ställen där Mac säljs samt Online på Maccosmetics.se och finns tillgängliga i 6 månader. Efter det går jag ut från att man introducerar en ny Viva Glam spokesperson, undrar vem det kommer bli! [caption id="attachment_2137313571" align="aligncenter" width="750"] Viva Glam Miley2 Lipglass[/caption] [caption id="attachment_2137313516" align="aligncenter" width="750"]mac viva glam miley 2 lipglass6 Viva Glam Miley2 Lipglass[/caption] [caption id="attachment_2137313573" align="aligncenter" width="750"]miley2 viva glam lipglass Viva Glam Miley2 Lipglass[/caption] [caption id="attachment_2137313575" align="aligncenter" width="750"]miley2 viva glam lipglass2.png Mac Viva Glam Miley2 ovanpå Russian Red[/caption] [caption id="attachment_2137313572" align="aligncenter" width="750"] En jämförelse från toppen: Grand Pumpkin (Simpsons), Miley2 & Anthurium PLW (Maleficent)[/caption] [caption id="attachment_2137313513" align="aligncenter" width="750"]mac viva glam miley 2 lipglass3 En jämförelse: Grand Pumpkin, Live it up, Miley2 & Anthurium[/caption]

Kommentarer:

1 Gelic' nail art:

Fint, men kanske inte min smak tror jag allt.

2 MAC Viva Glam Miley Cyrus 2 lipstick « Purity:

[…] Jag älskade Mileys första Viva Glam-läppstift och trodde inte att MAC skulle kunna överträffa det, men jag tror banne mig att jag älskar uppföljaren nästan ännu mer. Fantastiskt krämig, högpigmenterad och lättapplicerad matt formula, en nyans som ligger på gränsen mellan tomatrött och orange som fungerar riktigt riktigt bra även på oss med lite kallare hudton, allt förpackat i en snygg liten Viva Glam-hylsa. Yes please! Viva Glam Miley Cyrus 2 kostar 195 kr och finns ute i butik nu och 6 månader framöver, och ackompanjeras av Viva Glam Miley Cyrus 2 Lipglass (bright orange with sparkling pearl), 185 kr, som ni kan titta närmare på hos Honi. […]

3 Roffe:

Snygg färg, men kan se lite väl kladdigt ut!?

Svar: Ja man får passa på så man inte överdoserar, jag är egentligen inte mycket för läppglans utan föredrar matta läppstift eller flytande matta läppstift. Gloss kan vara kul ibland men mest så sätter det sig bara i håret :D
Honi

4 Roffe:

Du har GOD kunskap och SMAK...är rätt skrivet! Ber om ursäkt!

Kommentera här: