Recension: Makeup Revolution Lip Lava (Tremor&Firestorm)

makeuprevolution lip lavaFlytande högpigmenterade läppstift är ju det nya svarta enligt skönhetsvärlden (Anastasia har ett helt gäng, Mac släpper sitt eget ditto i år etc.) och därför kastade jag mig över dessa "Lip Lava"'s från Makeuprevolution snabbt som attan. Många flytande läppstift har en fullständigt matt formula men dessa ger en lite mer satin-finish utan att vara allt för läppglans-aktiga, just när man applicerar dessa är dom väldigt glansiga men torkar rätt snabbt. Ytterförpackningarna är väldigt lika Too Faced's "Melted" läppgunk som är väldigt poppis och både applikator och finish känns väldigt snarlika men med priset som största skillnad (200+ kr vs. 48 kr per styck). Applikatorn är en slags styv svamp med ett hål i mitten och jag tyckte att det var lätt att få till fina kanter även om den röda nyansen Firestorm krävde lite tålamod och extra mycket is i magen. Firestorm är vad jag skulle beskriva som en klassiskt röd med ett hint av rosa, hur snyggt som helst och får tänderna att se vita ut som fasiken (Kalla läppstift ftw!). Tremor är en mjuk gammelrosa nyans som passar bra både till vardags och till fest, jag har burit detta utan annat smink på ansiktet och ihop med en mer smoky look och tyckte det var snyggt! En härligt bärbar nyans som jag tror skulle passa många olika hudtoner och hudfärger. Hållbarheten är bra, bättre än ett vanligt glossigt läppstift men inte lika bra som ett helt matt läppstift. Efter ungefär 4-5 timmar behövde jag bättra på i genomsnitt! Jag gillar dessa väldigt mycket och ska bums införskaffa dom resterande tre nyanserna av Lip Lava som finns! Jag hade önskat att nyansutbudet var en aning större för jag gillar ju formulan på dessa, men om man hoppas nog så kanske det kommer fler helt plötsligt!

DSC_0990makeuprevolution lip lava swatches.pngFirestorm                                                                          Tremor


Kommentarer:

1 Emma:

Så himla fina färger! Är väldigt sugen på att införskaffa dessa :3

Kommentera här: