Recension + look: Makeup Revolution I heart Chocolate palette

makeuprevolution i heart chocolate paletteIdag ska vi kika på "I heart chocolate"-paletten från det brittiska märket Makeup Revolution. Paletten är, som många av er säkert kan se, väldigt inspirerad av Too Faced's Chocolate Bar palett med ett lite annorlunda utformande av själva utsidan av paletten. Enda skillnaden på nyansutbudet i paletterna är att man i Makeup Revolution's palett har bytt plats på den krämfärgade och gröna skuggan på övre raden, övriga nyanser är väldigt lika och ligger på samma ställe i paletten. Paletten är hursomhelst hur söt som helst! Med i paletten kommer ett litet plastinlägg där namnen på alla skuggor står. Paletten har både matta (T.ex. One more piece & Thank Friday) samt lite mer metalliska och skimriga skuggor. Kvaliteten i paletten är lite ojämn, å ena sidan har vi den nedre raden där skuggorna är som smör och sen har vi övre raden där gröna Piece me together är dammig och flygig och Stolen Chocolate är lite svårjobbat och ojämn. Med en primer hade jag inga problem med någon av skuggorna överhuvudtaget och skapade t.ex. looken nedan med bland annat gröna Piece me together som trots sin dammighet gick att applicera utan problem. Jag använder som sagt primer (Too Faced Shadow Insurance) och upplever att skuggorna håller bra. En bra neutral-with-a-twist palett som passar fint både till nybörjaren och den mer erfarna!

makeuprevolution i heart chocolate palette2Vänster: You Need Love, Piece me together, One more piece, Love Torn & Stolen Chocolate

Höger: Thank Friday, More!, Pleasure Girl, Meet Chocolate, Unforgivable & Love Divine makeuprevolution i heart chocolate palette3Smooth Criminal, Chocolate Love, You need more, What a way to go & Endorphins Ready

death by chocolate look.png Till looken ovan har jag använt en himla massa Makeup Revolution produkter. Jag har applicerat gröna Piece me together på yttre delen av det rörliga locket, bruna You need more på inre delen av ögonlocket och matta Thank Friday i ögats veck. Lite längre upp mot brynet har jag skuggat med One More Piece och applicerat Endorphins Ready som highlighter på brynbenet. Jag har även använt Pleasure Girl som brynfärg! På läpparna har jag Makeup revolution Lip Lava i Tremor toppat med en liten gnutta av läppglanset Hey Girl. På kinderna har jag highlighter och rouge från rougepaletten All About Pink. death by chocolate look2.png death by chocolate look3.png

Kommentarer:

1 Lackert:

Ser ut att vara en jätte fin palett

Kommentera här: