Recension: Garnier Micellar Wipes

garnier micellar wipesJag är sedan tidigare ett stort fan av Garnier's Micellar Water och blev väldigt intresserad när jag såg att man släppte Micellar Wipes från samma märke. Tyvärr är jag inte helt lika förälskad i dessa som jag är i micellärvattnet och det är flera orsaker till att jag inte är lika såld. För det första känns det inte som att det är nog vätska i dessa wipes, dom känns rätt torra om man jämför med t.ex. Nivea's wipes och det tar därför längre tid att ta bort sminket. Jag funderade på om jag hade fått ett dåligt exemplar så jag köpte faktiskt ett till paket för att vara säker och det är samma sak där. Normalt skulle vätskan på en wipe lösa upp sminket så att jag sedan kan torka av det med wipen, men här måste jag gnugga lite extra och det gillar inte min hud. Doften är hälften blommig och hälften vad jag bäst kan beskriva som jordig, det är nästan som att man har tillsatt den blommiga doften för att maskera den jordiga doften. Något positivt med dessa är att själva wipen är extremt mjuk och mysig, mycket mjukare än t.ex. Nivea's wipes som har en lite mer ojämn yta (Den ojämna ytan hjälper dock att lyfta upp sminket från ansiktet till wipen). I överlag tycker jag dom är sisådär, dom kunde ha varit mycket bättre bara det var mer vätska och doften var annorlunda. Något som är bra med dessa är att dom inte är så starka som många andra wipes kan vara och man känner inte att man har en klistrig film på ansiktet efter användning. Jag är fortfarande rätt kluven men jag tror att många skulle gilla dessa. Jag föredrar dock helt klart Garnier's Micellära vatten över dessa alla dagar i veckan.
  • Pris: Ca. 55 kr.
  • Mängd: 25 stk
  • Finns hos: Åhlens, Kicks, dagligvaruhandeln etc.
  • Mitt betyg: 3/5

Kommentarer:

1 Sara:

Testa att lägga förpackningen med öppningen nedåt så att vätskan kommer överst så att säga, det brukar hjälpa :)

Svar: Det gör jag alltid (Samma med mina gel liners, med locket neråt så fukten inte kan kila ut lika lätt) men det var samma med bägge paket tyvärr!
Honi

2 Lackert:

Har varit sugen på att testa detta men har sett att det är många som inte är så nöjda med dom, vattnet är ju toppen

Kommentera här: