Haul: Indie-skuggor från Shiro

shiro eyeshadow storage pigment indieEftersom jag är en sminknörd av rang (En smink-connoisseur kan vi väl kalla det) så får jag ofta lust att utforska delar av sminkvärlden för att se om det finns något spännande, innovativt och nyskapande som jag inte har testat innan. Något jag just har gett mig in i är Indie-smink, jag har testat skuggor från Fyrinnae och nu är det dags för indiemärket Shiro Cosmetics som har totalnördiga produkter som passar fint till mig.

Märket hade nyligen 5-års jubileum och passade därför på att köpa ett sampler-pack med 10 ziplockpåsar fyllda med skuggor (Bra om man vill testa först) samt två mini-burkar med ögonskugga. Med i paketet var det också en körsbärsklubba och två extra ziplockpåsar som en extra gåva (Godis och extra ögonskugga, I like!). Jag har tidigare nämnt mina pigment-paletter och hade beställt hem en extra från eBay då jag visste att jag skulle få hem paket från Shiro snart. Jag klistrade helt enkelt på etiketten och klippte sedan av ett av hörnen på påsen för att fylla upp dom små burkarna i min pigmentpalett. Smidigt och enkelt att få överblick över vad man har!

Nedan har jag swatchat alla ögonskuggor på bar hud med ett finger, några av dom (T.ex lilablå Alkahestry) skulle nog göra sig bättre på en primer men i överlag var jag positivt överraskad över hur pigmentrika och lättjobbade alla skuggor var. Lite otippat så förälskade jag mig i mjuka nästanvita skuggorna "Master of Whispers" (Som har en guldig/rosa flash) samt "CAKE!" som skiftar mellan att vara krämvit och guldig. Men egentligen kan jag inte välja, jag vill bara leka med dom allihop på en gång. Ett par sminkningar kommer säkerligen men jag var lite för exhalterad och ville visa er prompt! Hojta gärna till om ni vill se någon specifik kombination i en sminkning och tipsa mig gärna om andra bra Indie-märken!

shiro eyeshadow storage pigment indie3You Dropped Your Rod & Alkahestry

shiro eyeshadow storage pigment indie4You Dropped Your Rod & Alkahestry

shiro eyeshadow storage pigment indie2Första raden: Master of Whispers, Climbing Chaos, Alpaca Picnic, Sweet Honey

I mitten: Chimera, CAKE!, Hodor, Mockingjay

Längst ner: Are you shear you wanna enchant that?, Triforce, Ever in your favour, I Understood That Reference.

shiro eyeshadow storage pigment indie5Master of Whispers, Climbing Chaos, Alpaca Picnic, Sweet Honey

shiro eyeshadow storage pigment indie6Chimera, CAKE!, Hodor, Mockingjay

shiro eyeshadow storage pigment indie7Are you shear you wanna enchant that?, Triforce, Ever in your favour, I Understood That Reference.

Kommentarer:

1 Lojs:

Åh, Shiro <3
Då är nästa märke i testkön Geek Chic Cosmetics :D Och Victorian Disco!

Svar: Det är noterat! Ska undersökas :D
Honi

2 Ingrid:

Mockingjay

3 Emelie/Nails and all that jazz:

Åh jag ÄLSKAR Shiro, tycker de har bra kvalitet på det mesta och så älskar jag alla underbart nördiga namn/teman på produkterna. CAKE! har jag kikat på ett tag men inte slagit till, ser jättefin ut på swatchen och ser den gärna i en sminkning!

4 Lackert:

Åh dom ser underbart fina ut :) perfekta små burkar med

Kommentera här: