FOTD - Blue Breeze + Nytt hår

isadora blue breeze fotd.png isadora blue breeze fotd2.png new hair.pngJag har haft en skitjobbig helg rent ut sagt som startade med att jag i lördags trampade in en 2 cm glasbit i foten och fick i panik ta taxi till akuten för att A: Få ut glasbiten och B: Få stopp på flödet av blod. Just innan jag trampade in glas i hälen så hade jag tvättat ut min hårfärg så jag tänkte att nu såhär ett par dagar efter fadäsen så kanske det skulle vara kul att visa er. Jag har använt Direction's hårfärg "Fire" som jag blandade ihop med en jäkla massa balsam då jag bara ville få ett rött skär i håret, det blev sjukt snyggt! Jag har naturligt lowlights och highlights i håret och där har färgen också skapat lite slingor så att håret inte ser så platt ut. Mitt hår glänser av rött och rosa i vissa ljus och jag är så himla nöjd! Sminkningen är med större delar utav Isadora's Blue Breeze-kollektion, jag var så himla sugen på att testa eyelinern Swedish Blue och höll nästan på att svimma när jag väl fick på den på mina ögonlock. En underbar kornblå nyans som verkligen skriker sommar! Det enda jag inte var helt överens med var mascaran som var väldigt svår att bygga upp någon slags volym eller längd med. I övrigt gillade jag alla produkter (Men mest eyelinern och rouge/bronze-paletten).

Bas:

  • Maybelline Dream Smooth Primer
  • Rimmel Wake Up Foundation 010
  • Maybelline MatteMaker Classic Ivory
  • Isadora Face Sculptor 10 Sun Glow (Rouge + Skimrig bronzer)

Ögon:

  • Isadora Glossy Eyeliner Swedish Blue
  • Isadora Build-up Mascara Dark Blue
  • Isadora Eyeshadow Quartet Savannah Sunset
  • Isadora Twist-up Eye Gloss Nude Pearl
  • Isadora Perfect Brows Duo Compact Powder – 15 Brown Duo

Läppar:

  • Isadora Moisturizing Lip Gloss Sunshine
  • Isadora Perfect Moisture Lipstick Watermelon

Kommentarer:

1 Nageldraken:

Snyggt, både sminkningen och håret! Hoppas foten har hämtat sig lite nu! Jag såg glasbiten på Instagram, och den var inte liten direkt! Hu!

Svar: Nej usch, var nästan värre efter hon plockade ut den och jag kunde se HUR stor den var. Galet! Tack <3
Honi

2 Pamsan:

Men wow, sminkningen. Sjukt snyggt. Håret med! :)

Svar: Men åh tack raring!
Honi

3 Lackert:

Snygging! Både hår och smink är jätte fint

4 Emma P:

Stackare, hoppas att du mår bättre nu! Sminket är fantastiskt, älskar också den eyelinern!

Kommentera här: