Viva La Diva - Hot lips duo lipstick

viva la diva duo lipstick läppstift nova godiva bloodberry elektraUnder förra året släppte Viva La Diva ett läppstift med två nyanser i en. Jag tycker att konceptet är hur kul som helst! Man kan välja mellan att blanda bägge nyanser, använda en av sidorna eller köra en ombre look (Eller så kan man göra som jag har gjort på bilderna nedan, en nyans uppe och en nere..). Läppstiften kostar 80 kr/stk och finns i butik hos t.ex. Åhlens. Läppstiften har en lätt blommig doft som också är lite söt, men jag upplever inte doften som jobbig eller för stark.

Tyvärr är kvaliteten lite ojämn, å ena sidan så har vi Bloodberry och Godiva som är krämiga, lättjobbade och väldigt pigmenterade och å andra sidan har vi Elektra som är mer skimmer än pigment. Nova är också lite ojämn då den mjuka lila nyansen fungerar perfekt(Och som jag är lättare besatt av) men den ljusa kalla rosa sidan applicerar ojämnt och nyansen är ingen höjdare heller. Jag hade hoppats att Elektra var mer pigmenterad men man kan ju applicera den ovanpå t.ex. ett matt läppstift som en slags highlight.

  • Pris: 80 kr/stk
  • Finns i: 4 nyanser
  • Finns hos: T.ex. Åhlens.
  • Mitt betyg: Elektra 1/5, Bloodberry 4/5, Godiva 4/5, Nova 3/5

viva la diva duo lipstick läppstift nova godiva bloodberry elektra2 viva la diva duo lipstick swatches läppstift elektra nova godiva bloodberryElectra, Bloodberry, Godiva & Nova

Viva La Diva

Kommentera här: