Sminksamling&Förvaring Del 1 (Sminkbordet)

honibeauty sminkbord sminksamling 2015.pngJag vet att ni är många som gillar förvaring så idag tänkte jag dela med mig av lite förvaringstips samt hur jag har sorterat mina produkter. Min sminksamling är definitivt inte liten men jag har skönhetsbloggat i 5+ år nu och har därför samlat på mig en del grejer. Jag har valt att dela upp inläggen i flera delar då det annars skulle bli väldigt tungt med bilder (Det är det redan i detta inlägg) så idag fokuserar vi på mitt sminkbord, dess innehåll och dom produkter som står på själva bordet. Min byrå är uppdelat i kategorier (Läppar, ögon, foundation/bas, rouge/contour) men i sminkbordet är jag inte lika noga. Där hittar vi sånt som jag testar, vill ha nära eller massor av små-prylar som är lättast att förvara i sminkbordets plastinsatser som är indelade i små rum. Fråga gärna om ni funderar på något!

Förvaring:

  • Ikea Malm Sminkbord
  • Jysk Bocano Akryl-byrå x2
  • Nomess Copenhagen akrylförvaring
  • Antonius plastinsatser x3 (I sminkbordet)
  • Borsthållare - Förvaringsglas från Tiger
  • Glashållare med lock - Loppis
  • Spegel med ljus OBH Nordica
  • Sminklampor Musik från Ikea
  • Spegel Kolja från Ikea

honibeauty sminkbord sminksamling 2015-2.pngEn överblick!

honibeauty sminkbord sminksamling 2015-3.pngPlastbyrån Bocano från Jysk innehåller läppprodukter och ögonskuggor

honibeauty sminkbord sminksamling 2015-4.png honibeauty sminkbord sminksamling 2015-5.png honibeauty sminkbord sminksamling 2015-6.pngOvanpå Bocano hittar vi fler krämskuggor eller skuggor i pennform

honibeauty sminkbord sminksamling 2015-7.pngAkrylförvaring från Nomess Copenhagen med Mac läppstift, nagelprodukter och övrigt smått & gott

honibeauty sminkbord sminksamling 2015-8.pngMac läppstift: Strange Journey, Sin, Scarlet Ibis, Caliente, Talk that talk, Beauty, No Faux Pas, Innosence, Gunner & Primrose

honibeauty sminkbord sminksamling 2015-9.pngTill höger i sminkbordet hittar vi mascaror, bas produkter som används nu, eyeliners och brynprodukter

honibeauty sminkbord sminksamling 2015-10.png honibeauty sminkbord sminksamling 2015-11.pngTill vänster i sminkbordet hittar vi lösa pigment, singelskuggor, glitter och mindre paletter

honibeauty sminkbord sminksamling 2015-12.png honibeauty sminkbord sminksamling 2015-13.pngGömt just under sminkbordet hittar vi även min pärm med eyeliner-pennor

honibeauty sminkbord sminksamling 2015-14.pngTack för att du kikade in, vad vill ni se nästa gång? Vad jag har i min byrå eller min lackförvaring?


Kommentarer:

1 Lackert:

Så snyggt och bra ordning på allt

2 Dess/Drömteori:

Aaavundsjuk, jag är så aaavundsjuk...

3 Sminksamling & Förvaring Del 2 (Byrån) » Honi Beauty:

[…] Jag lovade ju en Del 2 till min sminkförvaring och nu har jag äntligen fått tummen ur! Min kamera blev tyvärr inte lagat första gången den blev inskickad så den är inne på reparation för andra gången, gör om gör rätt Elgiganten, en skönhetsbloggare utan kamera är som en makeupartist utan smink!! Bilderna håller alltså inte helt lika god kvalitet som om jag hade haft min vanliga kamera, men låt oss strunta i det. […]

Kommentera här: