Recension: The Body Shop Lip&Cheek Stain (01 Rose Pink)

the body shop lip & cheek stain 01 2Stains kan vara en bra produkt för människor som antingen inte har tid att kolla efter sitt smink eller för dom som bara gillar att ha produkter med lite extra hållbarhet. Idag ska vi kika på The Body Shop's "Lip & Cheek stain" som kommer i tub med läppglans-applikator. Själva stainet är väldigt trögflytande i tuben men känns vattnigt och rinnigt när det väl appliceras. På läpparna är denna produkt en katastrof, den känns torr som sjutton och smakar urk. Då stainet inte har jättemycket pigmentation så syns det verkligen om man har torrfnasor på läpparna, och även om man inte tror att man har torra läppar så framhäver den minsta lilla (Se bilden nedan). På kinderna är den däremot mycket mer förlåtande och enkel att använda. Jag duttar bara ut lite produkt på kinderna (Ta en kind i taget) och klappar försiktigt in produkten i huden innan den har hunnit torka. Om man inte är snabb nog så har stainet en tendens att torka fast i det mönster du först applicerade det i. Det var någon som ringde till mig för ett par veckor sedan när jag satt och lekte med denna och jag glömde såklart helt av att jag hade applicerat stain på kinden. När jag var färdig med mitt samtal så hade jag tre röda prickar på kinden. Som tur är så är det relativt enkelt att ta bort detta stain igen, både tvåfas-remover och vanligt micellärvatten funkar super. Som ni kan läsa så är jag lite kluven, på läpparna är den ingen höjdare men på kinderna ger den en lätt rosa nyans som håller hela dagen.
  • Pris: 155 kr.
  • Mängd: 8 ml.
  • Finns i: 01 Rose Pink, 02 Bronze Glimmer och 03 (Som jag inte hittade ett namn på).
  • Finns hos: The Body Shop.
  • Mitt betyg: 1/5 till läpparna och 3/5 till kinderna.
the body shop lip & cheek stain 01the body shop lip & cheek stain 01 3 the body shop lip & cheek stain 01 4 the body shop lip & cheek stain 01 5.png

Kommentera här: