Recension: REN Glycolactic Radiance Renewal Mask

ren glycolactic radiance renewal maskSåhär efter vintern känns min hud alltid matt, trist och glåmig. Jag blir ju så himla torr och fnasig under vintern och då är produkter som REN's Glycolactic Radiance Renewal Mask en räddare i nöden. Masken luktar av söta apelsiner (Yum), känns som sylt i konsistensen (Yum igen) och ger mig en underbar glöd. Jag använder masken en gång i veckan eller en gång var tionde dag cirka, mer behövs inte. Den är dryg och trots mitt idoga användande så ser det nästan inte ut som att jag har använt större mängder av min flaska. Med hjälp av fruktsyrekomplex samt enzymer från papaya så peelar masken av den torra eller döda huden på ett skonsamt sätt. Förpackningen är i plast och kommer med en pump samt en liten hatt till pumpens munstycke för att (Vad jag tror) masken inte ska komma i kontakt med större mängder luft. Jag klappar in masken på mitt ansikte(Och ser såhär snygg ut) och efter ett par minuter börjar det pirra lite. Jag hatar produkter som gör ont, svider eller liknande men detta pirrande känns nästan bara behagligt (Lite värmande nästan) och inte alls som något negativt. Det här är precis sådan hudvård som jag gillar, enkel, i bra förpackning och effektiv utan att skada huden. Helt klart en av mina favoritmasker! Priset är tyvärr i det högre laget, men just i detta fallet så måste jag definitivt köpa en ny när min tar slut. I'm obsessed.

Kommentarer:

1 Gelic' nail art:

Oh detta skulle jag behöva inhandla! :)

2 Recension: REN Flash Rinse 1-minute Facial » Honi Beauty:

[…] Min hud har varit mega-monster-glåmig hela vintern men sedan jag började använda Flash Rinse och REN’s Glycolactic Radiance Renewal mask har min hud sett mycket snyggare och fräschare ut. Det har varit några läsare som har […]

3 Önskelista: Juli 2015:

[…] Micro Polish Cleanser i Radiance serien. Jag är sedan tidigare väldigt bra kompis med Glycolactic Radiance Renewal Mask och vill gärna komplementera med en bra skrubb som man kan använda för att glowet ska hålla […]

4 Recension: REN Skincare “Micro Polish Cleanser”:

[…] “Micro Polish Cleanser” är en skrubb som precis som min älskling “Glycolactic radiance renewal” kommer från vad REN kallar för “Radiance”-serien, produkter som ska hjälpa huden med […]

Kommentera här: