Recension: Maybelline BrowSatin (Medium Brown)

maybelline brow satin medium brownJag älskar snygga ögonbryn och byter bryn efter humör. Ibland kör jag skarpa bryn med en färgad gel (Typ dipbrow), ibland kör jag softa mjuka bryn med en ögonskugga och ibland målar jag små strån med en tunn brynpenna. Idag ska vi kika på Maybelline's nyaste brynprodukt BrowSatin, en duopenna med en brynpenna på ena sidan och brynskugga med skumgummiapplikator på andra sidan. Pennan är uppskruvbar och har en lite torrare konsistens, jag upplever att jag måste borsta ur brynen efter jag har använt denna då det sätter sig små torra klumpar från pennan i brynet. När det väl är utborstat får jag till ett snyggt resultat men egentligen tycker jag inte att jag borde behöva borsta ut brynen, det kan ibland förstöra den form man har suttit och kämpat med om man är oförsiktig. Maybelline beskriver pennan som en penna med "Gel-formula" som ska hjälpa till med att hålla skuggan på plats, det förundrar mig lite då jag tycker att den är så torr. Brynskuggan är utformad på ett rätt roligt sätt med själva skuggan i locket och en spetsig skumgummiapplikator fastsatt i själva pennan. När man skruvar av locket så appliceras produkt från locket till applikatorn. L'Oreals nya "Silkisimme" ögonskuggor är utformade på precis samma sätt med skuggan i locket, jag filar på en recension i detta nu och återkommer med ett inlägg senare. Det är en relativt oprecis process att applicera skuggan på brynet, så jag har gjort som instruktionerna beskriver och fyllt i brynets form med pennan och sedan applicerat skuggan på mitten. Då drar man nytta av den mjuka brynskuggan och den mer precisa pennan. Denna gillar jag, det är lätt att ha med i väskan som quick-fix om man känner att man har behov av det! Hållbarheten tyckte jag var bra, jag har inte haft problem med att brynen försvinner halvvägs igenom dagen utan dom sitter där dom ska när jag kommer hem. Jag hade önskat att pennan var lite mjukare och att den fällde mindre så att man slipper borsta runt i brynen i onödan. Jag gillar tanken om att ha både skugga och penna i samma produkt, ett bra koncept för dom som inte har mycket plats eller reser mycket. Jag tror att denna passar bättre till dom som inte har så mycket bryn,  problemet är att jag måste applicera så mycket produkt för att jag har så jäkla mycket bryn och det är då problemet med dom torra klumparna uppstår. Har man mindre bryn med mindre hårstrån så tror jag att denna skulle passa bättre då man inte behöver använda lika mycket produkt. Jag har ingen information om hur många nyanser som finns men jag har sett att det finns 4 eller 5 nyanser i utlandet.
  • Finns hos: Kicks, Åhlens etc.
  • Pris: 99 kr
  • Finns ute i butik nu
  • Mitt betyg: 3/5
maybelline brow satin medium brown2 maybelline brow satin medium brown3   maybelline brow satin medium brown4.png

Kommentarer:

1 Recension: L’Oreal Smokissime » Honi Beauty:

[…] och Taupe (Taupe är klart min favorit). Produkten som sådan är smart som sjutton, precis som med brynpennan “Brow Satin” så ligger själva produkten i locket för att sedan gnuggas av på skumapplikatorn när man […]

Kommentera här: