Recension: L'Oreal Smokissime

loreal smokissime super linerL'Oreals nytillskott Smokissime Super Liner hade jag verkligen sett fram emot att testa men jag blev tyvärr väldigt besviken. Smokissime kommer i tre nyanser; Svart, Brun och Taupe (Taupe är klart min favorit). Produkten som sådan är smart som sjutton, precis som med brynpennan "Brow Satin" så ligger själva produkten i locket för att sedan gnuggas av på skumapplikatorn när man skruvar av locket. Smokissime är en produkt som marknadsförs som ett enkelt sätt att göra smokey eyes, och eftersom jag gillar enkla sätt att piffa sig så kastade jag mig över dessa. Jag har testat att använda Smokissime som en sotig eyeliner vid fransraden och som en all-out smokey eye och är lite kluven när det kommer till resultatet. Produkten sägs ha en gel-inside-powder formula, man menar att man får intensiteten av "gel"-formulan samtidigt som att puder-formulan ska göra det lättare att sudda. Jag vill starta ut med att säga att jag inte har tillstymmelse till oljig hud, varken på övriga delar av ansiktet men speciellt inte på ögonlocket. Efter att ha applicerat denna så tar det ca. 10 minuter innan den har lagt sig i ögats veck, och det gör den även om jag använder primer under. Jag har testat Too Faced's Primer Insurance, Isadoras ögonprimer, TBS's ögonprimer och varierande slags baser (Lily Lolo Prime Time, NYX Milk) men ingenting fungerar. Normalt brukar jag kunna använda ögonskugga utan primer då mina ögonlock inte blir särskilt torra men här är det inga alternativ som fungerar, och tro mig, jag har testat ALLT. Det enda scenario där jag har upplevt att Smokissime fungerar är om jag applicerar primer, andra ögonskuggor och sedan Smokissime vid franslinjen för en sotig eyeliner. Trist, för jag gillar konceptet och nyanserna (Som är helt underbara när man swatchar dom på handen). Läs gärna vad bloggkollegorna Little Miss Consumer och Fröken Rosa tycker om Smokissime.
  • Pris: 129 kr.
  • Finns hos: Kicks, Åhlens etc.
  • Finns i: 3 nyanser
  • Mitt betyg: 2/5
loreal smokissime super liner2loreal smokissime super liner3 loreal smokissime super liner4.png

Kommentera här: