Recension: L'Oreal Miss Manga"Punky"Mega Volume

loreal miss manga punky mascara review recension3.pngL'Oreals Miss Manga mascara är gillad av många då den ger maffig volym och har bra hållbarhet (Och priset är ju inte helt fy skam). Man spinner vidare på Miss Manga-konceptet och har nyligen släppt "Miss Manga Punky" som sägs ska vara den djärvare kusinen till originalet (Som jag faktiskt inte har testat.. Shock, horror!). L'Oreal pushar på att man ska få "spiky volume" och att det ska vara en extra dramatisk look. L'Oreal tipsar även om att man kan använda en pincett och nypa ihop fransarna när dom fortfarande är våta för att det ska bli extra "spiky" men där säger jag ifrån. Klumpiga fransar är inte en look som jag gillar till vardags, även om jag tycker att maffiga 60-tals-fransar kan vara coolt i vissa tillfällen så är det skillnad på 60-tals fransar och fransar som är klumpiga på fel sätt. Don't get me wrong, just mascaror som ger mig 60-tals-fransar föredrar jag om jag ska göra en sotning eller en lite mörkare sminkning då fransarna annars kan försvinna. Miss Manga Punky kan vara lite svår att få till, gummiborsten fångar väldigt mycket produkt och det är svårt att skrapa av överflödiga mängder. Man får vara väldigt försiktig, för det är väldigt lätt hänt att det blir för mycket av det goda. På bilderna nedan har jag jobbat med ena sidan av borsten (Alltså inte vänt den om) och tyckte ändå att några av fransarna blev lite väl klumpiga. Efter ett par veckor hade den blivit lite torrare och var då lite lättare att jobba med, men jag föredrar jag definitivt Maybelline's Colossal Go Extreme och Lash Sensational. I överlag påminner den faktiskt rätt mycket om Isadora's Flashing Volume som också ger maffiga 60-tals fransar, den ger samma slags look men jag tycker att Flashing Volume håller bättre och att den mindre borsten gör denna formula lättare att jobba med. Gillar man mer definierade fransar a la 60-tal så kanske denna är något för dig, men jag skulle inte rekommendera den om man bara vill piffa fransarna med lite färg och volym till vardags.   loreal miss manga punky mascara review recension5.pngloreal miss manga punky mascara review recension4.pngloreal miss manga punky mascara review recension.png loreal miss manga punky mascara review recension2.png

Kommentarer:

1 Shortylegsbeautyblog:

Jag minns att jag inte gillade den första Miss Manga för mina fransar klumpade sig något förfärligt... Min absoluta favorit mascara är Maybelline The Colossal Volum´ Express.. kan inte få nog av den mascaran :)
Jättebra recension :)
xx

2 Lackert:

Jag gillar manga mascaran och är jätte nyfiken på denna. Ser ut att ge rejält med svärta :) i bland tycker jag mascarorna blir som bäst när man använt dom lite och inte är helt nyöppnade

Kommentera här: