Recension: Garnier Fructis"Densify"Shampoo&Balsam

garnier densify schampoo conditioner balsam schampo lengths plumper.pngGarnier har just släppt en ny "Fructis"-serie vid namn Densify som ska ge fylligare hår. Jag är ju totalförälskad i fluffigt rockhår så just det där med "fylligt" hår gör mig intresserad. Som vanligt så doftar Fructis-produkterna väldigt lätt, sött och fruktigt, en väldigt fräsch doft! I överlag tycker jag inte att jag får fylligare hår men det känns fluffigare och får mer volym. Schampot rengör mitt hår bra och jag behöver inte överdosera för att det ska se bra ut och kännas rent. Balsamet hade kunnat ge mer fukt men gör så att håret blir lätt att reda ut efterföljande. Jag hade dock önskat att det gav mer fukt då mitt hår inte ser lika glansigt ut som med mina andra favoritprodukter, för mig är glans viktigt då jag tycker att mitt hår kan se torrt och trist ut annars. Serumet har också en mjuk fruktig doft och gör håret lite mer lättstylat, jag upplever att jag kan få till lite mer volym om jag fönar utan att det känns som att jag har för mycket produkt i håret. Det känns dock inte som att jag får "mer" eller tjockare hår, men det hår jag har får lite extra stuns och känns fluffigare, det är dock något jag lätt kan få till med ett volympuder eller torrschampo men detta känns som ett mer vårdande alternativ. Egentligen så gillar jag mest den här serien för att den luktar så gott.....
  • Pris: Schampo & Balsam Ca. 28 kr. Serum Ca. 57 kr.
  • Mängd: Schampo 250 ml. Balsam 200 ml. Serum 50 ml.
  • Finns hos: Dagligvaruhandeln etc.
  • Mitt betyg: 4/5 Schampo, 2/5 Balsam, 3/5 Serum.

Kommentera här: