Recension: Depend nagellackremover Dip-in (Snabb/Doftfri)

depend snabb doftfri dip in removerDepend's dip-in remover har alltid varit en av dom skönhetsprodukter som jag bunkrat upp av när jag är hemma och besöker Sverige så jag var väldigt nyfiken när jag såg att burken hade fått sig ett lyft. Jag har dessutom aldrig testat den snabba och doftfria versionen så jag tänkte att vi skulle kika på den idag! Burken är högre än den tidigare burken och det tycker jag är jättesynd. Det som tidigare var lätt att använda har nu blivit lite knepigare då större delen av produkten ligger i botten av svampen och då måste jag sticka ner hela fingret snarare än bara nageln, det känns onödigt att torka ut huden med nagellacksborttagning om det inte är nödvändigt. Svampen är svart (Man ser alltså inte hur skitig den är) och har ett utskuret x i mitten. Den tidigare burken hade en beige svamp med ett utskuret hål och det tyckte jag fungerade perfekt. Här måste man liksom knöla runt med fingret för att hitta en del av svampen att gnugga mot där man tidigare bara stack ner, snurrade och så var man färdig. Just i detta fallet förstår jag inte varför man har ändrat så mycket på burken. Don't get me wrong, själva removern är jättebra(luktar inte lika mycket som många andra removers) och tar bort lack snabbt men utformandet av själva burken känns fel (Why change a winning concept?) om man jämför med den tidigare. Jag är inte helsåld. Har ni testat den gamla och den nya? Vilken föredrar ni?
  • Pris: Kan bara hitta pris på den gamla burken, ca 65 kr.
  • Finns hos: Kicks, Åhlens etc.
  • Mängd: 75 ml
  • Mitt betyg: 2/5
depend snabb doftfri dip in remover2

Kommentarer:

1 Emma:

Jag har bara den gamla som jag tycker fungerar suveränt! Har ingen riktig lust att testa den nya när den gamla redan funkar så bra och som du sa, utformandet på den nya burken var ju dum då man måste sticka ner hela fingret... Nej, jag fortsätter nog med den gamla :) Bra recension!

Kommentera här: