New in: Essie Flowerista (Spring 2015)

essie flowerista spring vår 2015 2.pngDet är länge sedan jag har varit såhär pepp på en av Essie's kollektioner. Idag ska vi kika på Essie's vårkollektion som fått namn av kollektionens star shade "Flowerista". Man har dragit inspiration från vårens första blommor och hur dom ger färg till vardagen efter vinterns mörker.

I kollektionen:

  • Flowerista - Mörk rosa med en hint av lila
  • Petal Pushers - Dammigt grålila
  • Garden Variety - Grön-blå-teal
  • Blossom Dandy - Mint
  • Picked Perfect - Mjuk mandel
  • Perennial Chic - Mjuk beige med varm ton
Jag är helt förälskad i dom första fyra på listan, men det är också dom fyra som jag har testat hittils (NOTD's kommer). Beiga nyanser brukar jag inte vara helt såld på men jag tror att Perennial Chic kan vara fin som en bas att göra en nailart på. Det turkosa teal-lacket Garden Variety är helt underbart och har en vacker klar ton som jag vill bära igen och igen. Petal Pushers har en vacker grå ton som gör att lacket kan skifta mellan att se blått, lila och grått ut beroende på ljus. Kollektionen finns ute i butik nu och lacken ligger på ca. 129 kr/stk. Ser ni något ni gillar? Är ni lika förtjusta i Garden Variety som jag är?

essie flowerista spring vår 2015 3 essie flowerista spring vår 2015.pngFlowerista, Perennial Chic, Picked Perfect, Blossom Dandy, Garden Variety & Petal Pushers


Kommentarer:

1 ALEXANDRA:

Garden Variety var det första lacket jag drog på mig efter inrådan av sambon. Såååå fint!

Svar: Det är såå fint!
Honi

2 kerstin:

Garden Variety ser verkligen fint ut!

Svar: Helt underbart, borde har varit kollektionens star shade!
Honi

3 Ann-Sofie/Colour it:

Ingen unik färg, men jag tycker om färgerna ändå. :-) Speciellt Flowerista, Blossom Dandy och Garden Variety.

4 Emma:

Så fina färger! Speciellt förtjust i Blossom Dandy & Garden Variety

5 Lackert:

Jätte härliga färger men just dom två i beige känns inte så jätte intressanta som dom andra fyra

6 Hanna:

Åh ja vilka härliga! Har du något tips på vart man kan köpa essie till bäst pris? Görs dem i förpackningar som tex opi gör med sina ibland? Tack för en härlig blogg!

Svar: Visst är dom tjusiga! Essie kan köpas liiiite billigare på t.ex. Beautybay eller Feelunique, jag shoppar också på eBay då och då om jag bara ska köpa enstaka flaskor. Dom flesta kollektioner från Essie görs också i små minikuber med fyra minilack i, har inte sett några av dessa i pressinfon men det är möjligt att det finns ändå!
Honi

Kommentera här: