Recension: Sephora Instant Nail Polish remover for glitter

sephora instant nail polish remover for glitter burkAtt ta bort glitter från naglarna är nog det tråkigaste som finns och därför kastar jag mig gärna över olika produkter som säger sig vara lösningen till den långdragna processen. Till årets Daisy Beauty Awards testade jag Sephora's Instant Nail polish remover for glitter som är en burk med remover som innehåller en svamp runt insidan av burken och en lite grövre svamp nerproppad i mitten. Man ska sticka ner fingret i burken och lösa upp lacket med removern för att sedan gnugga av glittret på en av svamparna. Om glittret inte alls vill vara med så kan man ta ut den grövre svampen och gnugga loss. Jag tycker att den funkar bra och att glitter försvinner relativt snabbt. Något som jag dock inte gillar är hur grov den mittersta svampen är, om jag har haft många lager glitter eller bara ett väldigt ihärdigt glitter som kräver en del gnuggning så åker nagelbanden på rejält med stryk och det vill man ju helst inte. Jag kan förstå tanken med den grova svampen, den gör att man nästan kan skrapa av glitterbitar som sitter fastlimmade i nageln, men det är egentligen något jag tycker att en vanlig mjuk nagelborste också klarar galant. Naglarna tar dock inte alls stryk och dom dagar när jag har haft en mindre kinkig glittermanikyr till borttagning så har jag kunnat minimera skadan på nagelbanden också! Själva removern är bra, svampen som ligger runt burkens kanter är bra och förpackningen är okej (Kunde varit lägre & med mindre hals då det är svårt att nå botten med fingret). Gör det klart lättare att få av glitterlack!
  • Pris: Ca. 80 kronor.
  • Mängd: 85 ml.
  • Finns hos: Sephora
  • Mitt betyg: 4/5
sephora instant nail polish remover for glitter burk2

Kommentarer:

1 Nina:

I min burk har mittensvampen typ lossnat, och jag får typ lirka ner fingret i burken, annars trycker jag ner svampen i botten och ja, då försvinner ju effekten. Hade varit bättre om yttersvampen också var grov, inte bara den lilla biten i mitten. :/

Svar: Fast om jag har förstått det rätt så ska den vara lös, så att man kan dra ur den och gnugga bort glitter osv. (Det har jag gjort iallafall!). Prova att dra upp den och vänd den om, det kanske hjälper!
Honi

Kommentera här: