Recension: Maybelline"The Nudes"Palette

maybelline the nudes paletteÖgonskuggepaletter är (Som ni säkerligen vet vid det här laget) min absoluta favoritgrej inom sminkvärlden (Tätt följt av läppstift, nagellack och eyeliner). Idag ska vi kika på ett relativt nytt tillskott i Maybelline's sortiment, nämligen The Nudes! The Nudes är en ögonskuggepalett med 12 ögonskuggor i matt, skimrig och mer metallisk finish. Färgskalan är väldigt jordnära med lite bronze och guld inslängt här och där. Maybelline skriver på baksidan att paletten är uppbyggd i kvartetter, trios och duos (Det finns utritat vilka som passar ihop!). Det finns ingen spegel i paletten men däremot kan man se alla skuggor från utsidan (Det gillar jag). Den mest spännande nyansen är faktiskt den ljusaste i övre vänstra hörnet som är duochrome och skiftar mellan persika/rosa och kallt ljusblå. Jag har försökt att fånga dom fina färgskiftningarna på en bild längre ner i inlägget, tro mig när jag säger att en skugga som ser så intetsägande ut vid första anblick kan explodera med färg om man kikar närmare. En udda kombination men väldigt tjusig över hela ögonlocket, på brynbenet eller vid tårkanalen. Det är helt klart mer tryck i dom skimriga skuggorna men dom matta är faktiskt också riktigt bra (Förutom den svarta som mest bara vill vara grå och svårjobbad). Jag tycker att det är en bra variation av nyanser, här hittar vi både ett par varma och ett par kalla neutrala skuggor, en svart, en ljus beige och ett par mer metalliska skuggor. Det enda jag skulle önska var en mörkare brun matt skugga, men dom mellanbruna (Nummer två på andra raden och den sista på första) fungerar faktiskt riktigt bra. I överlag tycker jag det är en bra vardagspalett som också har några lite mer roligare skuggor som gör att den också fungerar bra till lite mer festliga tillfällen. Jag har testat alla skuggor i olika looks och alla förutom den svarta är trevliga att jobba med och håller bra under dagen (Jag använder en primer under, som vanligt). Det finns en bild + en närbild på en look jag har skapat längre ner i inlägget.
  • Pris: 169 kr
  • Mängd: 9,6 gram
  • Finns hos: Kicks, Åhlens etc.
  • Mitt betyg: 4/5
maybelline the nudes palette2 maybelline the nudes palette3 maybelline the nudes palette4

maybelline the nudes palette7.pngFörsta skuggan på övre raden, fantastiska färgskift!

maybelline the nudes palette5 maybelline the nudes palette6Jag har använt:

Skugga 3 på andra raden (Guld), Skugga 4 på första raden (Bronze) samt skugga 6 på första raden (Matt kall brun)

Kommentarer:

1 Lackert:

Gillar åxå denna paletten och är glad att jag köpte den. Den översta ljusa skuggan är super fin i sina skiftningar

Kommentera här: