Recension: Clinique Chubby Stick for Eyes"Bountiful Beige"

clinique chubby stick eyes bountiful beige2Clinique's Chubby Sticks till läpparna har länge varit en galet populär produkt och under 2013 (Om jag inte missminner mig) så kom det ut en version till ögonen som jag har varit väldigt nyfiken på. Just denna slags krämskugga på stift är en sådan produkt som jag gärna slänger på ögonen om jag har jättebråttom då det brukar vara en väldigt enkel dutta-blenda-spring applikation som tar mindre än 5 sekunder. Jag köpte en miniversion av Chubby Stick Eyes i nyansen 01 Bountiful Beige som är en ljus skimrig beige skugga som har en trevlig glitz. Med glitz menar jag att trots att det är en beige skugga så är den inte tråkig utan har lite sparkle som gör att den blir lite roligare, även till vardags. Formulan känns lite hal just när man applicerar skuggan men efter ett par minuter så torkar den liksom in och den hala känslan försvinner. Jag har relativt torra ögonlock och behöver inte applicera en primer under men jag tror att ni som har mer oljiga ögonlock behöver en primer, det är ju trots allt en krämskugga. Jag älskar denna och den har redan fått en fast plats i min så kallade "Panik-arsenal" av produkter som man kan applicera i sömnen. Nu har jag lust att testa fler nyanser!
  • Pris: 210 kr
  • Mängd: 3 gram
  • Finns hos: Clinique.se, Kicks, Åhlens etc.
  • Mitt betyg: 4/5
clinique chubby stick eyes bountiful beige.png clinique chubby stick eyes bountiful beige3

Kommentarer:

1 Lackert:

Vilket fint skimmer

Kommentera här: