FOTD - Cake!

shiro fotd eotd.pngJag hade lust till blommor i håret och en lite roligare sminkning så jag drog fram mina nya fina Shiro-skuggor och lekte loss. Det slutade med ett så kallat "halo eye" med en ljusare skugga i mitten och en mörkare på bägge sidor, jag matchade det med en marinblå vinge och en lila eyeliner på vattenlinjen. Jag hade önskat att jag hade lagt övergångsskuggan i globlinjen liiiiite längre upp men det såg jag ju inte då, men det blev ändå rätt tjusigt! Måste säga att jag är väldigt impad med mina indie-smink-bravader ännu och har definitivt bara fått mersmak. Vad tycker ni, är det roligt att läsa om indie-produkter eller tycker ni jag ska hålla mig till mer traditionella märken som finns mer lättillgängligt?

Ögon:

  • Too Faced Shadow Insurance Lemon drop
  • Shiro Ögonskugga Alkahestry (Mitten på ögonlocket)
  • Shiro Ögonskugga You dropped your rod (På inre och yttre delen av ögonlocket)
  • Shiro Ögonskugga Cake! (Vid tårkanalen)
  • Shiro Ögonskugga Hodor (I globlinjen och på yttre delen av nedre fransraden)
  • Shiro Ögonskugga Triforce (Nedre inre delen av fransraden)
  • Isadora Colorful Eye Liner – 14 Navy Blue
  • Nyx Slide on pencil Purple Blaze
  • Mac Fluidline Brow Creme – Deep Dark Brunette
  • Maybelline Lashsensational Mascara

Läppar:

  • The Body Shop Colour Crush Lipstick 305 Golden Flirt

Bas:

  • Maybelline Dream Smooth Primer
  • Rimmel Wake Up Foundation 010
  • Maybelline MatteMaker Classic Ivory
  • LA Girl Pro Conceal Classic Ivory
  • The Balm Hot Mama Blush
  • Mac Studio Sculpt Defining Bronzer Golden Rinse
shiro fotd eotd2.png shiro fotd eotd3.png shiro fotd eotd4.png

Kommentarer:

1 Linnéa:

Otroligt fint! Vilken snygg form du har på dina bryn! :)

2 Shortylegsbeauty:

Men ååh så läcker sminkning och det är så vackert med blommorna i håret :)
Håller med föregående "talare", du har jättefina ögonbryn :)
xx

3 Emma P:

Så fin du är! Och jättesnygg eyeliner!

Kommentera här: