Citrusfräscht med The Body Shop Vitamin C

the body shop vitamin c 2015 glow boosting moisturiser instant glow enhancer.pngDen 21:a April lanserade The Body Shop två nya produkter i den redan existerande Vitamin C serien. Produkterna som lanseras är en fuktighetskräm samt en så kallad "Instant glow enhancer" som TBS beskriver som en blandning mellan hudvård och makeup. Bägge produkter (Men främst fuktighetskrämen) har gudomliga citrusdofter som jag gärna hade haft som parfym nu till sommaren. Fokuset med dessa produkter ligger på glow och uppiggande av trist och glåmig hud som kan se matt och torr ut. The Body Shop skriver att källan till C-vitaminet i dessa produkter kommer från Camu Camu som är ett bär från Amazonas regnskog. Man skriver också att Camu Camu bären innehåller upp till 60 gånger mer C-vitamin än en apelsin (galet). C-vitamin är en trevlig ingrediens när man (som jag) har lite torrare hud som gärna vill se matt ut om jag inte har varit duktig på att skrubba då vitaminet tydligen ska hjälpa till med cellförnyelse. Låt oss kika på dom två produkter som jag har testat! the body shop vitamin c glow boosting moisturiser.png

Vitamin C Glow Boosting Moisturiser (295 kr/50 ml):

Glow Boosting Moisturiser är en fuktighetskräm riktad mod vad man beskriver som "Dull, Tired & Grumpy skin" (Alltså till dom som har lite glåmig och trist hy). Formulan kan bäst beskrivas som väldigt gele-aktig och med en underbar fräsch citrusdoft. Jag älskar denna! Den känns extremt kylande och uppfriskande så jag använder den ofta på morgonen för att ge huden en bra start på morgonen. Jag tycker inte att min hud får något nämnvärt "glow" men den ser lenare, mjukare och fräschare ut. Geleformulan passar perfekt till min lite torra hud som slurpar i sig all produkt på bara ett par sekunder. I överlag tycker jag det är en trevlig lätt fuktkräm till morgonen som gör att huden ser fräschare och friskare ut. Doften är amazing men avsaknaden på SPF gör att jag måste applicera det innan (Heads up till er som också är noga med SPF) och det medför ju ännu ett extra steg i min hudvårdsrutin. Jag gillar faktiskt denna jättemycket, tummen upp! the body shop vitamin c instant glow enhancer.png

Vitamin C Instant Glow Enhancer (275 kr/25 ml):

Det här är en lite klurigare produkt i jämförelse med fuktkrämen, TBS beskriver produkten som en blandning mellan hudvård och smink som ska användas antingen under makeup (Lite a la primer) eller ovanpå smink för att ge huden lite extra glow. Själva krämen är orange och snäppet ljusare än själva förpackningen, när man arbetar in produkten i huden är den dock 100% genomskinlig trots att det på baksidan av produkten står "Tinted lightweight cream" (Alltså färgad lättviktskräm). Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om denna produkt, den har ingen kosmetisk effekt (Skimmer eller liknande) utan är mer en hudvårdsprodukt som ska ta fram hudens egna lyster. Om jag applicerar den på den ena handen och jämför med den andra så kan jag se att det är lite skillnad, huden på handen som jag har applicerat krämen på får faktiskt lite lyster men på ett väldigt naturligt sätt. Jag kan bäst beskriva det som att huden ser mer återfuktad ut och därför reflekterar ljuset lite mer än glåmig torr hud, men för er som gillar GLOW så är detta inte en produkt för er. Jag gillar att applicera denna som primer då min hud blir len och mjuk och gör att min foundation ser snyggare ut men jag skulle inte gå så långt att säga att det är en produkt jag inte kan leva utan, för så stor är skillnaden alltså inte.

Kommentarer:

1 Skatan:

Köpte Vitamin C Instant Glow Enhancer med förhoppning om en glowig primer och blev faktiskt besviken på uteblivet glow... Glad att den köptes för bonuskupong.
Men den är bra som primer som du säger! Tycker nästan den har en mattande effekt, huden blir som typ sammet och foudationen sitter som ett smäck ovanpå. Men jag hade förväntat mig glow lite a la MAC Strobe cream och blev som sagt aningen besviken. Men bra produkt ändå, som primer, om en inte gillar silikoniga primers!

2 Recension: REN Keep Young & Beautiful “Eye Cream” + “Instant Firming Beauty Shot”:

[…] som är värd slanten om man är en sådan person som investerar i sin hudvård. Jag har använt The Body Shop’s “Vitamin C” som dagkräm ovanpå då det var den jag använde då jag började testa denna produkt och dom […]

Kommentera här: