Topp 5: Läppstift från Mac (Med Sofie's Skönhetsblogg)

mac läppstift favoriterJag och skönhetsbloggarkollegan Sofie sitter ofta och pratar om Mac på Facebook så idag tänkte vi slå våra kloka huvuden ihop och lista våra fem favoritläppstift från Mac och varför vi gillar dessa så himla mycket. Kika gärna in hos Sofie och se vilka läppstift hon gillar lite extra! Jag har inte sett vilka hon har valt ännu så jag ska minsann också in och lura lite. Här har jag listat mina favorit utan inbördes ordning, jag gillar dom allihop men på olika sätt.

1. Mac Lipstick Rebel (Permanent).

Rebel är den perfekta bäriga höstnyansen som jag bär året runt. Vampigt utan att bli för mörkt och mörkt nog till att fortfarande vara vampigt. Rebel har Satin-finish vilket innebär att ger lite glow utan att vara glossigt samtidigt som det inte är en helmatt finish. Perfekt mittimellan! Jag bär Rebel året om, här om sommaren klappar jag ibland in lite på läpparna med ett finger för en bärig hint av färg. PhotoGrid_1435668899674

2. Mac Mineralize Lipstick Style Surge (Permanent).

Jag är väldigt förtjust i Mac's Mineralize läppstift som nästan känns som läppbalsam på läpparna, nästan som om att läppstift och ett läppbalsam hade ett lovechild ihop. Style Surge är en snäll korallig nyans som ger läpparna lite färg men som inte är överdrivet skrikigt. Jag drar gärna på detta till vardags då dom försvinner på ett snyggt sätt samtidigt som dom är enkla att applicera. PhotoGrid_1435668958123

3. Mac Lipstick Gunner (Nasty Gal LE).

Som jag hade varit creepy stalker på Mac's hemsida när jag fick nys om att detta läppstift skulle släppas, och jag är nöjd över att jag fick tag på ett ex. Tyvärr sålde kollektionen slut på två röda men jag kan inte låta bli att nämna denna godbit. Gunner är en djup lila nyans som kanske inte är så himla vardags-enkelt men som jag ändå har på mig då och då för att jag tycker det är så himla snyggt. Finishen är nästan identisk med Rebel's (Rebel är dock lite krämigare) med en snygg satin-finish som ger lite glow utan att vara för mycket. PhotoGrid_1435668855714

4. Mac Lipstick Morange (Permanent & Wash & Dry).

Morange hade jag suktat efter i flera år innan jag fick hem ett pressprov från årets sommarkollektion Wash & Dry med just Morange. Utöver att nyansen då och då dyker upp i Limited Edition kollektioner så är läppstiftet faktiskt också en del av det permanenta sortimentet (Dock i vanlig svart skrud). En helt galet lysande orange som är väldigt färgmättad! Morange har Amplified Creme formual vilket betyder att det är väldigt opakt samtidigt som det också har liiite glow som gör att det ser mindre platt ut än ett matt läppstift. Snyggt som sjutton men inte för den som gillar neutrala läppar! PhotoGrid_1435668877940

5. Mac Lipstick Scarlet Ibis (Marilyn Monroe LE)

Scarlet Ibis kom med Mac's Marilyn Monroe kollektion och har varit flitigt använt. Det är en röd-orange nyans som är röd nog till att tänderna fortfarande ser vita ut, men som drar lite åt orange och ger en lite annan look än ett klassiskt rött läppstift. Scarlet Ibis kommer då och då med nya LE kollektioner så om man är sugen bör man hålla utkik, jag tror dock inte vi har sett det sista av Scarlet Ibis ännu. Scarlet Ibis har matt finish men det är inte monstermatt och känns därför inte uttorkande på läpparna. Snyggt till maffigt sotade ögon eller utan en tillstymmelse till annat smink på ansiktet! PhotoGrid_1435668933305

Kommentarer:

1 Sofies Skönhetsblogg:

Vilka härliga färger du valde! :D
Måste börja använda mitt Rebel mer, det är ju så snyggt! Och nu blev jag sugen på att prova Mineralize-läppstiften, har faktiskt inte testat ett enda av dem! :)

2 Lackert:

Verkligen jätte häftiga och snygga nyanser

Kommentera här: