Recension: REN Keep Young&Beautiful"Eye Cream"+"Instant Firming Beauty Shot"

ren skincare keep young and beautiful instant firming beauty shot3REN har nyligen släppt två nya produkter i serien "Keep Young and Beautiful", ett namn som jag tycker är lite cheesy men som beskriver vad dom flesta vill åstadkomma med en Anti-aging serie. Nu är jag ju bara 27 år gammal, så min hud räknas som ung och har inte särskilt många rynkor. Jag har dock redan varit igång med anti-aging-produkter i flera år då jag tycker att det är viktigt att ta hand om sin hud, det är ju ändå hudens största organ som får utstå påfrestningar dagligen. Jag har hårdtestat bägge produkter under 4 veckors tid och har fått väldigt fina resultat. Produkterna kan köpas på t.ex. NK och eleven.se!

Instant Firming Beauty Shot (649 kr/30 ml):

Beauty Shot är ett serum med lite hal geleaktig formula som inte är lika rinnigt som vatten, men inte heller lika fast och bouncy som t.ex. en aloe vera gel. Formulan gör att produkten är lättjobbad samtidigt som man slipper problemet med lite vattnigare serum som mest bara rinner mellan fingrarna. Jag upplever att produkten sjunker in i min hud snabbt som sjutton men att jag kan känna mig lite klistrig om jag applicerar för mycket, det är lite av en learning curve alltså när det kommer till mängd men det tar inte många dagar innan man lär sig hur mycket ens hud behöver. Något jag gillar med detta serum är att man använder Hyaluronsyra som hjälper till att strama upp huden samtidigt som huden ser fräschare och mindre torr ut. Om jag har förstått det rätt så innehåller huden hyaluronsyra naturligt men att huden förlorar en del ju äldre man blir, eller ju mer skadad huden blir, och därför blir huden mindre spänstig och "fyllig". Man får inte lika mycket ut av att applicera hyaluronsyra på huden som om man fick injektioner i ansiktet, men jag tycker att det är säkrare och enklare att köra hudvård över injektioner. Redan efter en vecka såg min hud snyggare ut och hade mer lyster, mina torrflagor och mitt fnas hade försvunnit. Jag kan inte visa er några resultat på rynkor eller fina linjer då jag inte har särskilt många ännu. Trots att dyrgripen kostar närmare 650 kronor så tycker jag att det är en produkt som är värd slanten om man är en sådan person som investerar i sin hudvård. Jag har använt The Body Shop's "Vitamin C" som dagkräm ovanpå då det var den jag använde då jag började testa denna produkt och dom passar verkligen bra ihop. Produkten kommer i glasflaska med pipett, men jag hade som vanligt föredragit en pump. ren skincare keep young and beautiful instant firming beauty shot2

Firm & Lift Eye Cream (399 kr/15 ml):

Jag är lite on/off när det gäller ögonkräm, under vintern är jag väldigt agressiv i mitt ögonkrämsanvändande men under sommaren blir jag lite mer laid back. REN's "Firm & Lift Eye Cream" är vad REN själva beskriver som "En lyftande, uppstramande och fuktgivande ögonkräm" som ska passa bra till alla hudtyper men speciellt torr hud. Produkten kommer i en liten smal rund plastförpackning med lock och pump (Hallelujah) som ger möjligheten för att pumpa ut lite eller mycket beroende på humör. Med vissa pumpförpackningar är det all or nothing och jag upplever alltid att jag behöver något mittimellan, då är det trevligt med en pump som gör att man själv kan välja. Något som inte är lika positivt med förpackningen är att jag inte vet hur mycket produkt jag har kvar så jag förväntar mig alltid att nästa pump är det sista! Själva krämen är vit när den kommer ut ur pumpen och har en väldigt diskret söt doft. Själva produkten känns väldigt fuktgivande men sjunker ändå snabbt in i huden. Precis som med Beauty Shot så är det viktigt att använda lite produkt då jag upplever att jag ser flottig ut runt ögonen om jag använder för mycket (Och mitt smink sitter inte lika bra). Less is more! Eftersom jag bär glasögon dagligt så brukar jag ofta bli väldigt torr på näsryggen där glasögonen ligger och gnider så när jag väl har varit igång med min ögonkräm runt ögonen så har sidan av näsryggen också fått en omgång och det har verkligen hjälpt! Torrfnaset och rodnaden jag brukar ha har försvunnit och det kliar inte lika mycket. Runt ögonen har jag inte märkt av särskilt mycket skillnad utöver att min hud känns mer fuktmättad och fyllig. ren skincare keep young and beautiful instant firming beauty shot4

Kommentera här: