Recension: Batiste Dry Shampoo"Neon Lights"

batiste neon lightsJag är väldigt förtjust i torrschampo både som stylingprodukt (Hej volym) och som uppfräschare av lite småflottigt hår då och då. Jag har aldrig behövt tvätta håret överdrivet ofta utan endast ca. var tredje/fjärde dag eller tidigare om jag tränar. Något jag upplever är att trots att mitt hår inte känns flottigt på dag tre så kan det kännas lite platt och livlöst och då är torrschampo min räddare i nöden. Batiste har nyligen släppt en Limited Edition doft vid namn Neon Lights som komplement till övriga (väldigt populära) torrschampon i det fasta sortimentet. Doften består av jasmin och granatäpple, en kombination som låter lite udda men som är hur fräsch som helst. Jag tycker personligen att doften påminner mig om hur det doftar när man kommer in i en frisörsalong och får tvättat håret, en lite lyxig doft som inte blir för tung eller överväldigande! Batiste's torrschampon är inte helt nya för mig utan jag har testat ett par varianter tidigare. Neon Lights är helt klart min favoritdoft utav dom varianter jag har testat tidigare så jag får bunkra upp med ett par fler innan Limited Edition doften försvinner igen! Torrschampot som sådan funkar väldigt bra på mig, jag har rödlätt mörktblondt hår och upplever inte att jag måste jobba överdrivet mycket på att borsta ut torrschampot för att slippa vitt puder i håret. Om man har svart eller väldigt mörkt brunt hår kan man dock såklart få jobba lite extra eftersom vi pratar om helt andra kontraster. Torrschampot suger upp eventuell olja, ger mitt hår ett lyft och gör så att det doftar gott under dagen. En ny favorit!
  • Pris: 79 kr
  • Mängd: 200 ml
  • Finns hos: H&M
  • Mitt betyg: 5/5
batiste neon lights2

Kommentera här: