NOTD - CND Vinylux"Dandelion"

cnd dandelion 2.png cnd dandelionJag gillar formulan på dom flesta av CND's Vinylux-lack, men idag stötte jag på ett lack som gjorde att nästan ville riva ut håret på mig själv. Nyansen på Dandelion är mjukt persika med massvis av guldigt skimmer/guldig pärlemo-finish som ger lite mer djup. Normalt brukar jag bara behöva lacka två lager (Med vissa undantag) men här har jag lagt tre flödiga lager samt topplack. Topplacket är som vanligt gudomligt (Och jag använder det till många andra manikyrer än bara när jag använder Vinylux) men jag och formulan blir nog inte vänner. För det första så är det väldigt svårt att lacka ett jämnt lager. Med dom flesta lack så är det första lagret lite ojämnt för att sedan bli jämnt och täckande på andra lagret, men här dras jag med flammigheten även med tre lager och jag tror inte att ett fjärde hade hjälpt nämnvärt. Gillar man CND så finns det andra (mycket bättre) lack att finna i Vinylux-serien, men skippa detta. Kika hellre in Garden Muse-kollektionen som fortfarande gör mig lite knäsvag (KOLLA GLITTRET!). Om ni tycker att mina nagelbilder ser lite underliga ut så är det för att jag tvingades använda högerhanden som fotohand. Jag stod i godan ro och skar hasselbackspotatis och istället för potatis fick jag med mig halva nageln på pekfingret på vänstra handen. Det har snart vuxit ut igen men än så länge har jag ingen lust att lacka på den handen!

Kommentera här: