Make up store - Marble Microshadow"Rojo Alicante"

make up store marble eyeshadow Rojo alicanteDet är väldigt sällan jag får möjlighet för att gå in och swatcha Make up store's produkter så jag passade på när jag var i Luleå förra veckan. Man håller på att byta ut stora delar av sortimentet med nya förpackningar med tjusiga mönster så det var 50% rabatt på vissa grejer, jag förälskade mig såklart i en av dom nya produkterna och kunde inte låta bli att köpa med mig den. Jag har ett gäng Marble eyeshadows sedan tidigare som jag är väldigt förtjust i så jag kände att det var ett säkert köp!

Pastel dream

Produkten jag köpte är en "Marble Microshadow" i nyansen "Rojo Alicante", en fantastisk pastell-dröm i mint, rosa, lila och guld. Med alla nyanser ger skuggan en fantastisk isig nyans som skiftar lite mellan alla nyanser beroende på ljus, det var lite svårt att fånga det på en bild! Just denna nyans skulle jag använda lite som en highlighter, antingen mitt på ögonlocket, vid tårkanalen eller på brynbenet. Jag funderar också lite på om den inte skulle kunna fungera på kindbenen... Jag testar och återvänder. Formulan är för övrigt välpigmenterad och lättapplicerad. Förpackningarna är numer fyrkantiga med en liten avlång knapp som man trycker på för att öppna skuggan. Jag tycker förpackningarna är stilrena och robusta men nu måste jag lista ut hur man depottar deras produkter igen utan att förstöra produkten. Just nu tror jag dock hellre att jag njuter av godbiten innan jag försöker destruera förpackningen! Jag har såklart slängt mitt kvitto men jag tror att skuggan kostade ca. 165 kr. Finns ute i butik! make up store marble eyeshadow Rojo alicante2 make up store marble eyeshadow Rojo alicante3 make up store marble eyeshadow Rojo alicante4

Kommentarer:

1 Linn:

Fin skugga!
Jag satt också och funderade på hur man ska kunna få ut skuggan för att kunna sätta in den i en Z-palett. Även om förpackningen är vacker så är det så skönt att ha sina skuggor/rouge i paletter när man reser mycket!

2 Emma:

Jag har för mig att du ska kunna ta ut skuggan väldigt lätt. Du ser att där är en svart kan runt skuggan och sen kommer själva "förpackningen". Mellan förpackningen och skuggans svarta kant ska man kunna ta upp den på något sätt.

Annars kan du alltid fråga i butik då skuggorna är depottade där.

Mvh Emma.

3 Lackert:

Vacker och somrig nyans

Kommentera här: