Mac Läppstift (See Sheer, Plumful, New York Apple&Ramblin'Rose)

mac lipstick läppstift ramblin rose see sheer plumful new york appleJag visade er fyra av Mac's permanenta läppstift i detta inlägget och idag tänkte jag göra en favorit i repris och visa er fyra andra läppstift från Mac's permanenta sortiment. I dagens inlägg hittar vi två läppstift med Lustre-formula, en skir, lätt glossig formula som är perfekt till vardags om man vill ha något enkelt. Vi hittar även två läppstift med Frost-formula, en lite glitzigare formula som beroende på nyans kan fungera till vardags eller till en glammig fest! Läppstiften i förra inlägget var lite mer "BAM in your face!" medans dessa är vad jag skulle kalla lättburna vardagsstift.  Låt oss kika! Mac’s läppstift kostar 195 kr/stk och finns hos NK, Åhléns City, Kicks webshopp & Maccosmetics.se.

mac lipstick läppstift ramblin rose see sheer plumful new york apple3See Sheer, Plumful, New York Apple & Ramblin' Rose

mac lipstick läppstift ramblin rose see sheer plumful new york apple2

See Sheer (Lustre):

Jag har länge varit sugen på See Sheer som jag har hört att många gillar till vardags p.g.a den lätta formulan och den skira korall-orangea nyansen som är snygg på personer med många olika hudtoner. Trots att nyansen drar åt orange så är det inte en sådan nyans som gör att tänderna ser gula ut. Formulan påminner väldigt mycket om Plumful (Se nedan) vars nyans jag föredrar då den är snäppet kallare i tonen än See Sheer. See Sheer håller i ungefär 3-4 timmar på mina läppar beroende på hur mycket jag äter/dricker (Lustre-stift + smörgåsar = inte sant). En snygg och enkel sommarnyans som inte kräver så mycket pillande. mac lipstick see sheer 2mac lipstick see sheer

Plumful (Lustre):

Om jag trodde att Mehr var en favorit så har Plumful definitivt blivit en ännu större favorit. Nyansen är en kall skir plommon-nyans som har lite gloss utan att det blir spegelblankt. Lustre-formulan känns nästan som ett läppbalsam på läpparna men trots den lätta känslan så håller läppstiftet i ungefär 4 timmar beroende på hur mycket man äter/dricker. Det försvinner på ett väldigt smickrande sätt så även om man inte kollar sig i spegeln stup i kvarten så behöver man inte riktigt oroa sig för att man har 90-tals-ring runt läpparna efter ett par timmar. Snygg på alla! mac lipstick plumful2mac lipstick plumful

New York Apple (Frost):

Frost-formula kan vara lite hit and miss när det kommer till Mac, jag har testat ett gäng som var glitterbomber och ett gäng som bara hade lite skimmer men i övrigt påminde mig om ett Lustre-stift. New York Apple är ett av dom sistnämnda! Om man kikar på själva stiftet i förpackningen så ser nyansen väldigt mörk och väldigt glittrig ut, väl på läpparna så påminner det faktiskt väldigt mycket om Plumful men snäppet rödare och med lite skimmer. New York Apple håller i ungefär 4-5 timmar på mina läppar, lite längre än Lustre-stiften ovan men med samma slags lätta känsla på läpparna. mac new york apple lipstick2mac new york apple lipstick

Ramblin' Rose (Frost):

Ramblin' Rose ser helgalet ut i själva förpackningen (Persiko-nude med guldglitter, yikes!) men väl på läpparna tyckte jag faktiskt väldigt mycket om det, överraskande nog. Formulan känns mer som en klassisk frost än New York Apple gjorde, det känns inte lika läppbalsam-aktigt utan har en lite mer solid känsla (Tänk något mellan ett läppbalsam och ett helt matt läppstift). I överlag sitter Ramblin' Rose i ungefär 3 timmar på läpparna och efter själva läppstiftet har försvunnit så har man en himla massa guldigt skimmer kvar på läpparna som är rätt svårt att få av om man inte har remover. Rekommenderas som ett layering-stift (Lite i mitten på ett persiko/nude/kallt rosa stift = Gudomligt) och för er som inte har något emot lite glitz i vardagen! mac ramblin rose lipstick2 mac ramblin rose lipstick

Kommentera här: