Mac Läppstift (Mehr, Heroine, Russian Red&Impassioned)

mac lipstick läppstift mehr russian red impassioned heroineJag har fyra läppstift från Mac's permanenta sortiment att visa er idag, tre i matt formula och ett i Amplified formula. För det mesta testar jag Mac's Limited Edition-produkter och dom permanenta produkterna har blivit lite bortglömda här på bloggen, det tänkte jag råda bot på idag! Mac's läppstift kommer i massvis av olika finishes(Matte, Lustre, Amplified, Retro Matte, Creamsheen etc.), så det finns något för alla! I överlag tycker jag att deras läppstift håller relativt hög kvalitet men jag har också testat ett gäng som man behövde jobba väldigt mycket extra med för att få till det (Hej Talk That Talk). Alla fyra i detta inlägg är dock läppstift som jag helt klart kan rekommendera! På ansiktsbilderna nedan har jag precis samma sminkning på mig förutom läppstiftet, tänkte att det var roligt att se hur ett läppstift kan ändra en simpel neutral sminkning! Har ni några förslag på andra permanenta produkter från Mac som ni tycker jag borde testa så får ni gärna hojta till! Mac's läppstift kostar 195 kr/stk.

mac lipstick läppstift mehr russian red impassioned heroine3Russian Red, Mehr, Heroine, Impassioned

mac lipstick läppstift mehr russian red impassioned heroine2

Russian Red (Matte):

Russian Red är ikoniskt klassiskt rött, precis en sådan nyans som jag tycker passar på alla, oavsett hudton. Läppstiftet är krämigt som sjutton trots att det är matt och har rikligt med pigment. För att få till en snygg skarp linje runt läpparna så brukar jag applicera en läppenna först, och om jag inte har tid/orkar med läppenna så brukar jag fixa läppkonturen med en liten borste istället. Inte för personer som är rädda för färg men klassiskt snyggt på alla! På mig håller Russian Red i 6+ timmar innan jag behöver återapplicera, väldigt imponerad! mac russian red läppstift lipstick2.pngmac russian red läppstift lipstick.png

Mehr (Matte):

Jag har kikat på swatches på Mehr under flera av mina google-maraton och alltid varit sugen, men aldrig riktigt kommit till skott. Mehr är en mellanrosa lite kallare nyans, på mig som är väldigt ljus blir det en väldigt läcker och smickrande MLBB (My lips but better). Precis som med Russian Red så är Mehr väldigt krämigt och lättapplicerat trots den matta formulan. På mig håller Mehr i ungefär 5½ timme innan jag behöver återapplicera och eftersom nyansen är relativt lik min vanliga läppfärg så försvinner läppstiftet även väldigt smickrande på mig (Ingen 90-tals ring runt läpparna alltså). Mehr har redan fått permanent bostad i min handväska.. mac mehr lipstick läppstift2.pngmac mehr lipstick läppstift.png

Heroine (Matte):

Jag har suktat efter Heroine sedan det kom ut med Reel Sexy-kollektionen redan i 2012 men aldrig riktigt tagit det sista steget och klickat hem godbiten (Jag gillar att swatcha i butik och det finns ingen Mac inom 2 timmars radius). Sedan starten av 2014 är Heroine del av det permanenta sortimentet och det är jag himla glad över! Heroine är en intens lila nyans som drar lite mer åt rött än åt blått. Nyansen är väldigt smickrande och passar bra till både neutrala, färgglada och sotiga sminkningar. Heroine är galet pigmenterat och krämigt i konsistensen, väl på läpparna torkar det dock in litegrann efter ett par minuter. På mig håller Heroine i ungefär 5½ timme innan jag behöver återapplicera. mac heroine läppstift lipstick2.pngmac heroine läppstift lipstick.png

Impassioned (Amplified):

Impassioned är väl det svarta fåret bland alla matta nyanser i detta inlägg, men jag tycker ändå att det passar in. Impassioned kommer i "Amplified"-formulan och är därför sjukt krämigt, väldigt pigmenterat och med ett lätt glow. Skillnaden mellan detta och övriga läppstift i inlägget är helt enkelt att det ser lite glossigare ut än övriga. Impassioned är ett knalligt rosa läppstift med en hint av korall som gör att det ser lite annorlunda ut i jämförelse med rent rosa läppstift. Just koralliga rosa nyanser är mina favoriter under sommaren, jag slänger ofta på ett läppstift och skiter i övrigt smink och då är denna slags mjuka men knalliga nyanser perfekta. Impassioned håller ungefär 4½ timme på mig innan jag behöver återapplicera. mac läppstift lipstick impassioned2.pngmac läppstift lipstick impassioned.png

Kommentarer:

1 Emm:

Kul inlägg! Vad fint Russian red var på dig! Tycker det är jättesvårt att hitta röda nyanser som passar på ljus hy ...

Svar: Jag tycker faktiskt tvärtom att det är lättare att hitta snygga röda nyanser till blek hy, jag rockar allt från koralliga röda till blåtonade röda och jag tror inte jag har hittat ett som inte är smickrande ännu!
Honi

2 Elin:

Åh, nu blir ju jag sugen på Mehr. Jag som annars inte använder läppstift, eller ens lypsyl ;)
Får se om jag slår till i eftermiddag om den finns på åhlens :)

3 Mac Läppstift (See Sheer, Plumful, New York Apple & Ramblin’ Rose):

[…] visade er fyra av Mac’s permanenta läppstift i detta inlägget och idag tänkte jag göra en favorit i repris och visa er fyra andra läppstift från Mac’s […]

Kommentera här: