Shopping:&other stories + Mac

mac perfect topping sketch copperplateJag passade på att kika in i lite butiker som jag inte har här hemma i Danmark och kom hem med fyra utvalda produkter, tre från Mac och en från &other stories. Jag har varit helt galet sugen på Mac's "Mineralize Skinfinish" i nyansen Perfect Topping som just kom ut med kollektionen Lightness of Being. Den gulliga tjejen i Mac-disken på NK hjälpte mig kolla igenom alla olika Perfect Topping's som dom hade för att hitta en som hade mest variation i nyanserna. Dessa produkter är handgjorda så dom kan vara väldigt olika, jag är dock nöjd med den vi hittade. Den har lite av varje och ger en härlig highlight på kinderna (Tänk Mary-Lou Manizer formula och nyans men lite mer rosig). Copperplate är en skugga som jag har suktat efter ett tag, den påminner mig väldigt mycket om Omega som jag är väldigt förtjust i men den drar lite mer mot kallt grått. Sketch är en typisk Honi-nyans, en murrig lila-brun-röd med finmalet skimmer. Den är omöjlig att swatcha med fingrarna men blir underbart snygg om man bara applicerar den med en borste. Läppglanset "Organdie Lamé" hittade jag på &other stories rea till futtiga 27 kronor och kunde inte låta bli. Ett underbart lila läppglans med microskimmer i rosa, lila och blått. Blir såklart inte jättepigmenterat på läpparna men är jättesnyggt både ensamt och ovanpå ett rosa eller lila läppstift. Jag är jättenöjd med mina nya produkter!

&other stories organdie lame.png&other stories "Organdie Lamé"

mac perfect topping lightness of being.png mac perfect topping open.pngMac Mineralize Skinfinish "Perfect Topping"

mac sketch copperplate.pngMac Eyeshadow Refill "Sketch" och "Copperplate"

mac perfect topping copperplate sketch swatchesTop: Organdie Lame. Bottom: Perfect Topping, Copperplate och Sketch.


Kommentarer:

1 Paivy:

Ååh, Sketch såg ju fantastisk ut!

2 Lackert:

Coolt gloss men skuggan Sketch ser ju helt galet snygg ut

Svar: Den är jättesnygg till ungefär allt!
[email protected]

3 Mac Release Kalender » Honi Beauty:

[…] Lightness of Being LE (2 Januari, All locations + 6 Januari Online) Promobilder + Lightscapade + Style Surge + Perfect Topping […]

4 FOTD – Nabla Cosmetics:

[…] Mac MSF Perfect Topping (Highlighter) […]

Kommentera här: