Recension: REN Neroli&Grapefruit Body Wash

REN clean skincare neroli and grapefruit body washJag provsniffade REN's "Neroli & Grapefruit Body Wash" under Daisy Beauty Expo häromveckan och föll direkt som en fura för doften. Neroli är en olja som utvinns från blommor från en viss slags apelsinträd, olikt just citrusfrukterna så är Neroli mer söt samtidigt som den har lite tyngd och substans (Ingen fladderblomma som agerar bagrundsmusik alltså). Nerolin's blommiga sötma ihop med grapefruktens citrusfräscha gudomlighet gör att man känner sig pigg och vaken efter man har använt denna. Duschgelen kommer i 200 ml flaska med pump, jag tog bort locket med en gång eftersom jag inte orkar fippla med att ta av locket när den ändå bara står på sin plats i duschen. Om man reser mycket så är det dock guld att ha möjligheten för att stänga den på ett säkert sätt för att slippa spill i resväskan. I övrigt så tycker jag att pumpfunktionen fungerar som den ska och gör det lätt att dosera hur mycket man vill ha (2-3 pump brukar vara nog för hela min kropp). Konsistensen är lätt men lite gele-aktig, den skummar inte upp särskilt mycket men rengör huden väldigt bra. Smuts och orenheter försvinner väldigt enkelt och huden känns välrengjord. Mitt enda minus är att priset (200 kr) känns lite högt för dusch-gele, en produkt som verkligen går åt som smör hemma hos mig. I övrigt har jag inget negativt att säga! Jag kombinerar gärna denna med Formula 10.0.6's "Three Times Sublime" när jag känner mig som en Zombie och har för många måsten och för lite sömn, extra allt av grapefruit!

Kommentera här: