Recension: Makeup forever Artist Shadows"Taupe Platinum"&"Onyx"

mufe artist shadows taupe platinum onyx2.pngFör ett tag sedan var jag med i en tävling på Sephora's skandinaviska Instagram och blev överlycklig när jag fick ett meddelande om att jag var en utav fem vinnare. Jag är normalt aldrig med i tävlingar men när priset var Makeup forevers nya Artist Shadows så kunde jag inte låta bli. Jag har haft skuggorna rätt länge nu och har haft möjligheten för att hårdtesta dessa så idag tänkte jag prata lite om hur jag upplever dom. Artist Shadows kommer i ett helt gäng finishes:
  • D (Diamond Finish)
  • S (Satin Finish)
  • M (Matte Finish)
  • I (Iridescent Finish)
  • ME (Metallic Finish)
Skuggorna kan antingen köpas separat (I pan, alltså bara i metallhållaren utan övrig förpackning), i singel/duo/trio-förpackning samt i två större paletter (Som har 10/18 platser om jag minns rätt). Något som är bra med Artist Shadows är att trots att man har köpt produkten i trio/duo/singel så har man möjligheten för att ta bort den eller flytta runt på skuggorna som man har lust. På undersidan av förpackningen finns det ett litet hål och om man sticker en nål eller något annat spetsigt så ploppar skuggan helt sonika ut då den sitter fast med magnet snarare än lim. Jag fick nyanserna S102 Onyx som är en svart skugga i satin-formula, en underbart pigmenterad skugga som trots sin intensitet är väldigt lättsuddad. Den andra skuggan heter D562 Taupe Platinum, en beige-brun-glitzig skugga med ett hint av taupe. I direkt ljus och solsken så ser den väldigt guldig ut men jag skulle beskriva den som hybrid mellan taupe och guld, något slags ljusbrunt mellanting med guldskimmer. Även Taupe Platinum är pigmenterad och lättjobbad, intensiv som sjutton både med och utan fuktad borste. Bägge skuggor höll jättebra på ögonlocken, det var först efter 8-9 timmar som intensiteten började avta lite. I överlag är jag väldigt imponerad av bägge skuggor och har definitivt fått mersmak, jag vill testa fler! MUFE's skuggor kan köpas hos Sephora men jag har tyvärr inga aktuella prisuppgifter att dela med mig av (Sephora har tyvärr ingen Svensk webshopp som jag kan kika på). Om ni har vägarna förbi så kan jag definitivt rekommendera att ta er tid till att swatcha dessa, speciellt Taupe Platinum som ligger mig varmt om hjärtat. mufe artist shadows taupe platinum onyx.pngmufe artist shadows swatches mufe artist shadows swatches2

Kommentera här: