Maybelline Baby Lips"Dr. Rescue"

maybelline baby lips dr rescue lip balm.pngI våras skrev jag om att Baby Lips hade ankommit till Sverige och nu släpps ett nytt gäng på den svenska marknaden. Baby Lips "Dr. Rescue" är ett läppbalsa med sheasmör och menthol som sägs ska vara vårdande i upp till 12 timmar. Just mintdoft har jag jättesvårt för när det kommer till läppbalsam då jag tycker att mentholen svider som sjutton om man har torra läppar. Man får en stickande känsla på läpparna, precis som med andra mint-läppbalsam. Dr. Rescue kommer i tre varianter; genomskinliga Too Cool, persikofärgade Just Peachy och rosa Coral Crave. Dom två sistnämnda ger en väldigt lätt färg på läpparna som bara utjämnar läpparnas ton en aning, man behöver alltså ingen spegel eller liknande för att applicera dessa. Gillar man mint kan dessa vara värda att kika på, men annars är dom ingen höjdare. Jag vill personligen inte att mina läppbalsam ska svida när mina läppar redan gör ont för att dom är torra (Att smärta skulle vara ett tecken på att det "fungerar" ser jag som total bullshit). Dessa är dock definitivt inte dom mint-läppbalsam som jag har testat som har svidit mest, Carmex gjorde att mina läppar blev tre gånger så stora som normalt. Baby Lips Dr Rescue kostar 39 kr/stk och släpptes på H&M under vecka 48 och i resterande butiker under vecka 4. Gott nytt år allihop, 2015 blir ett spännande blogg-år och jag hoppas att ni fortsätter att kika in! maybelline baby lips dr rescue lip balm1.png maybelline baby lips dr rescue lip balm2

Kommentarer:

1 Molkan:

Jag kände precis likadant. Hade jättetorra och onda läppar härom dagen och drog på ett lager med en av dem och jag skrek nästan av smärta :/

Svar: Ja det där med menthol i läppbalsam har aldrig fångat mig :/
[email protected]

2 Emelie/Nails and all that jazz:

De ser söta ut, men just menthol/mint gör nog att jag också hoppar över dessa :/

3 New in: Baby Lips Electro » Honi Beauty:

[…] likt ett läppstift. Jag har tidigare pratat om Baby Lips på bloggen, ni kan bland annat läsa om Dr Rescue här (Gillade inte) samt grundsortimentet här. I “Electro”-kollektionen ingår dessa fyra som jag visar i […]

4 Recension: Maybelline Dr. Rescue Nagelprodukter (Baslack, topplack etc.):

[…] Maybelline ett gäng nagelprodukter under samlingsnamnet “Dr. Rescue” (Det finns även Dr. Rescue produkter i Baby Lips sortiment) och det gömmer sig faktiskt en och annan godbit bland dessa budgetprodukter. Låt oss […]

Kommentera här: