Mac Studio Nail Lacquer extension (Fabulous Fete)

mac studio nail lacquer fabulous fete extension.pngHär i starten av Januari utökade Mac sitt permanenta lacksortiment med 16 nya nyanser i den lite roligare kategorin. Vi snackar glitter, string-glitter och liknande slags lack som införs som motspel till dom redan existerande basnyanserna. Dom nya lacken säljs uteslutande på Åhlens City i Stockholm/Götborg, på NK och på maccosmetics.se. Jag har fått hem ett prov på Fabulous Fete som beskrivs som "Dirty Platinum with gold pearl". Omedelbart tyckte jag att lacket såg lite småtråkigt ut men när man kikar närmare så ser man att den har en smutsig grå nyans som ihop med en varm guld-nyans ger ett spännande färgspel på naglarna. Det ser lyxigt ut samtidigt som färgkombinationen gör det lite lekfullt, en kombination som kan vara svår att få till. Jag är inte vän med Mac's nagellacksformula sedan tidigare (Det chippar för snabbt) men jag har hört att lacken ska ha omformulerats under 2014 och fått bättre hållbarhet och lackegenskaper. Upp till test alltså! Jag återkommer med en NOTD ihop med en minirecension när jag har testat lacket mer ingående! Lacken kostar 130 kr/stk. mac studio nail lacquer fabulous fete extension2.png mac studio nail lacquer fabulous fete extension3.png

Kommentarer:

1 Lackert:

Riktigt vackert

2 Mac Release Kalender » Honi Beauty:

[…] Studio Nail Lacquer extension P (2 Januari, Åhlens Stockholm/Göteborg, NK + Online) Fabulous Fete […]

Kommentera här: