Isadora - Nude Essentials Spring Makeup (2015)

isadora nude essentials spring 2015.pngUnder vecka 2 släppte Isadora sin vårkollektion "Nude Essentials" som innehåller en hel del produkter som jag blev väldigt nyfiken på. Det blev lite varierande bakgrundsljus på bilderna eftersom det både regnade, haglade och sedan var full sol under tiden jag fotade. Jag har färgkorrigerat bilderna så att produkterna ser ut som dom gör i verkligheten, men ljuset kan se lite mysko ut. Kollektionen innehåller som vanligt ett gäng pastell-lack (Snygga men lite förutsägbara) men man har även valt att inkludera både en lite större palette i jordnära nyanser och matta läppkritor. Jag har swatchat paletten och använt den i en snabb sminkning för att se hur kvaliteten var och jag är positivt överraskad. Man har valt att inte inkludera en skum-applikator och det tycker jag är bra, man får så mycket bättre resultat med borstar (Och man behöver inte ha 85 borstar, en fluffig och en platt är nog). Dom matta läppkritorna känns väldigt mjuka på läpparna, inte så strävt torra som många andra matta produkter gör. Dessa är dock inte 100% matta utan har något av en sammets-finish, matt med en väldigt väldigt väldigt diskret glans. Nog till att läpparna inte ser platta ut men inte så mycket att dom blir uppenbart glansiga. Fine Liner Eye Stylo finns redan i Isadoras sortiment men jag har faktiskt aldrig testat dessa. Jag är ju storförbrukare av eyeliner i filtspetspenna så det blir spännande att testa och se hur kvaliteten är. Det glansiga genomskinliga twist-up sticket tycker jag är lite småtråkigt, mest för att Isadora redan har många liknande skira twist-up sticks att det känns lite överflödigt med ännu ett. Doften är dock gudomlig (som vanligt...), vanilj! Vad tycker ni om kollektionen? Vilken produkt känns mest spännande/minst spännande?

isadora nude essentials perfect peach perfect powder blusher 2015.pngPerfect Powder Blusher: 13 Perfect Peach (119 kr). 

isadora fine liner stylo nude essentials dark brown 2015.pngFine Liner Eye Stylo: 02 Dark Brown (109 kr).

isadora nude essentials eye color bar 2015.pngEye Color Bar: 60 Nude Essentials (149 kr).

DSC_5121Perfect Powder Blusher: 13 Perfect Peach. Fine Liner Eye Stylo: 02 Dark Brown. 

Eye Color Bar: 60 Nude Essentials.

isadora nude essentials wonder nail 2015.pngWonder Nail: 500 Posh Peach, 501 Candy Store, 502 Spring Bud och 503 Fresh Linen (79 kr).

isadora nude essentials perfect moisture lipstick peach passion pretty in pink 2015.pngPerfect Moisture Lipstick: 159 Peach Passion och 166 Pretty in Pink (129 kr).

isadora nude essentials twist up matt matte lips gloss stick 2015.pngTwist-Up Gloss/Matt Stick: 29 Clear Nude, 50 Naked, 52 Posh Peach och 56 Candy Store (129 kr).

Nude Essentials Spring 2015

Kommentarer:

1 ALEXANDRA:

Paletten och de matta pennorna står på min radar!

Svar: Paletten är verkligen fin! Jag är sugen på att lacka med dom fina pastell-nyanserna :-)
[email protected]

2 Emelie/Nails and all that jazz:

Hela kollektionen känns väldigt intressant! Tror nog jag kanske satsar på något av lacken samt de matta läppkritorna :)

3 FOTD – Nude Essentials » Honi Beauty:

[…] Vill ni kika närmare på produkterna från Isadora så kan ni kika in detta inlägg. […]

4 NOTD – Isadora “Fresh Linen” » Honi Beauty:

[…] lack på naglarna, dammigt grålila “Fresh Linen” som kom med årets vårkollektion “Nude Essentials”. På bilderna har jag två lager lack och tyckte att torktiden var bra och lackegenskaperna […]

5 NOTD – Maybelline “Light it up” + Isadora “Posh peach” » Honi Beauty:

[…] upp med lite glitter så jag drog på två lager av Isadora’s “Posh Peach” från Nude Essentials-kollektionen och sedan gick jag all out med två lager av Maybelline Color Show “Light it up” (Inte […]

6 Isadora “Eyes” (2015) » Honi Beauty:

[…] tycker jag är jättefin, den har lite mer variation av nyanser om man jämför med Nude Essentials-paletten där nyanserna ligger tättare på varandra. Jag testade den igår och var positivt överraskad […]

7 New in: Isadora Twist-up Matt lips (Orange Pop, Raving Red & Super Pink) » Honi Beauty:

[…] en liten victory-dans när dessa dök upp i brevlådan. Jag är sedan tidigare totalförälskad i dom första tre nyanserna men hade önskat att det fanns lite starkare knalligare nyanser i samma formula. Dom tre nyaste […]

Kommentera här: